
Reaktywację dawno zamkniętych peronów na terenie Bielska i przyległych od zachodu gmin daje plan gruntownego remontu linii 190 na 22-kilometrowym odcinku między Bielskiem-Białą a Skoczowem.
PKP PLK szacuje, że potrzeba na niego aż 125 mln zł, co jednak wydaje się kwotą zawyżoną. Remont tego odcinka pozwoliłby na uruchomienie pociągów do Skoczowa i Cieszyna, który kilka miesięcy temu zakończył budowę jednego z najnowocześniejszych w Polsce węzłów przesiadkowych przy dworcu kolejowym. Linia przechodzi przez spory obszar Bielska-Białej (zlokalizowanych na jej trasie jest aż 5 stacji lub przystanków), ma więc szanse stać się elementem kolei aglomeracyjnej.
Na razie jednak remontu nie będzie: samorząd województwa przewiduje możliwość rozpoczęcia modernizacji odcinka Skoczów – Bielsko dopiero po 2023 roku. Nie został on bowiem uwzględniony w „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Śląskiego” uchwalonym 31 sierpnia 2015 roku. Na razie modernizowany będzie odcinek Skoczów - Cieszyn.
źródło .rynek-kolejowy.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Po za tym do autobusu nie zawsze wejdziesz z walizkami abo wózkiem dla dzieci nie mówiąc już o wózku inwalidzkim.
Bo pociągiem bardziej zdążysz niż autobusem i masz taniej... wystarczy pomyśleć
Dlaczego tak długo???? a zamknąć to z dnia na dzień się dało, ps: kosztami remontu tej linii należy obciążyć dysydentów tej niechlubnej (mówiąc bardzo delikatnie)
Do Cieszyna jeżdzą autobusy po co pociąg?
A po ci autobus jak masz rowee, debilne pytania
Jak jeszcze by było woj. Bielskie to już dawnobyłoby to połączenie. Ale tak najważniejsze żeby hanysy mogły mogły przejechać z Częstochowy do Wisły. Reszta niech się gniecie w busie bo trzeba 22km torów wyremontować z to wymaga kroci i podpisu Trumpa.