
Trasa będzie przedłużeniem istniejącej drogi rowerowej biegnącej wzdłuż rzeki Białej, która kończy się obecnie na „krzywym mostku” przy ratuszu. Już niedługo będzie można pojechać dalej – dwoma stronami placu Ratuszowego do ulicy Ratuszowej i dalej ulicami 11 Listopada oraz Cechową. Ruch rowerowy będzie się tutaj odbywał zgodnie z istniejącą organizacją ruchu, jednak przy zastosowaniu kontraruchu (organizacja ruchu drogowego dająca możliwość poruszania się rowerem w kierunku przeciwnym do ogólnej organizacji ruchu). Tak trasa doprowadzi do ronda na ul. Wałowej, na którym wyznaczone zostaną przejazdy dla rowerów. Po pokonaniu ronda rowerzyści zostaną skierowani w ul. Podwale. Tu, na odcinku od ul. Okrzei do ul. J. Kilińskiego po stronie wschodniej jezdni zaprojektowano kontrapas. Drugi kierunek będzie się odbywał zgodnie z ruchem ogólnym. Aby uzyskać potrzebną szerokość jezdni, MZD na ul. J. Kilińskiego zmieni sposób parkowania pojazdów ze skośnego na równoległy. Zmniejszenie ilości miejsc do parkowania w tym miejscu zrekompensuje zaś dodatkowy parking (z parkowaniem równoległym) wzdłuż ul. Podwale. Na skrzyżowaniu ulic: Podwale – Okrzei drogowcy zaplanowali także zmianę organizacji ruchu polegającą na poprowadzeniu pierwszeństwa po łuku tychże ulic.
Przygotowany przez Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej projekt wpisuje się w korytarz powstającej etapami trasy regionalnej nr 17 wiodącej z północy województwa śląskiego do granicy ze Słowacją.
W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do montażu oznakowania pionowego i malowania poziomego trasy. Zmiany wejdą w życie we wrześniu.
red
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie