
Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy wsparciu Unii Europejskiej. W pierwszej kolejności zostanie rozebrany pierwszy peron, a na jego miejscu zbudowany zostanie nowy, następnie położone zostaną przy nim tory. Remont pierwszego peronu zakończy się już pod koniec roku, wtedy też prace rozpoczną się na drugim peronie. W ramach prac oba perony zostaną podwyższone, zyskają wiaty i ławki oraz nowe oświetlenie, gabloty i tablice informacyjne.
Nowe perony zostaną objęte monitoringiem, a dojście do nich będzie możliwe przejściem podziemnym. Pojawią się też windy i pochylnie, które ułatwią korzystanie z dworca osobom z ograniczeniami w poruszaniu się. Również osoby niedowidzące i niewidome mogą liczyć na udogodnienia, na dworcu pojawią się znaki informacyjne z alfabetem Braille'a.
Prace widać także w Zabrzegu. Wykonane są nowe konstrukcje peronów. Budowane jest przejście podziemne. Na jednym z peronów rozpoczyna się montaż małej architektury, czyli wiaty, ławek, tablic informacyjnych. Podróżni skorzystają z przystanku w połowie roku. Rozpoczęcie prac przy przebudowie przystanku Goczałkowice Zdrój zaplanowano na koniec marca.
Zbudowany został już m.in. 150-metrowy most nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrój a Czechowicami. Gotowy jest wiadukt nad DK 1 na linii Czechowice – Zabrzeg. Na obiektach ułożone będą tory i zamontowana sieć trakcyjna oraz wykonane niezbędne do przejazdu pociągów prace. Wykonawca układa tory i rozjazdy na linii Czechowice – Zabrzeg (linia 93). Przygotowana będzie nowa sieć trakcyjna w miejsce zdemontowanej sieci - informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie