
GDDKiA w Krakowie unieważniła pierwszy przetarg na wykonanie badań geologicznych w ramach inwestycji jaką jest budowa nowej drogi ekspresowej Bielsko-Biała (Suchy Potok) - Kraków (Głogoczów). Postępowanie zostało unieważnione ponieważ do przetargu zgłosiły się tylko dwie firmy, które były zainteresowane pracami geologicznymi jedynie na dwóch z sześciu odcinków planowanej drogi, jednak nawet oferty tych dwóch firm przekroczyły zaplanowany na te prace budżet aż o 70%.
Przetarg dotyczył przeprowadzenia badań geofizycznych, które pozwolą na wykonanie szczegółowej dokumentacji inwestycji, z uwzględnieniem budowy geologicznej i warunków podłoża. Wykonawcy będą musieli wykonać ponad 6,7 tysiąca odwiertów o głębokości do 11 metrów oraz około 2,4 tysiąca sondowań na głębokości do 13 metrów, co pozwoli określić jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.
Po unieważnionym przetargu urzędnicy chcą ogłosić nowe postępowanie przetargowe, jednak wcześniej chcą zaprosić firmy z branży geologicznej na spotkanie w formie konsultacji aby dowiedzieć się co spowodowało, że wpłynęło tak mało ofert. Jak podkreśla GDDKiA, taka sytuacja zdarza się niezwykle rzadko. Przeprowadzenie konsultacji z firmami planowane jest na maj, następnie ma zostać ogłoszony kolejny przetarg.
Trasa planowanej 61-kilometrowej drogi S52 została podzielona na sześć części:
I węzeł Bielsko-Biała Hałcnów (bez węzła) – węzeł Kęty 11,15 km
II węzeł Kęty (bez węzła) – węzeł Bulowice 5,69 km
III węzeł Bulowice (bez węzła) – węzeł Chocznia 12,96 km
IV węzeł Chocznia (bez węzła) – węzeł Jaroszowice 4,44 km
V węzeł Jaroszowice (bez węzła) – węzeł Kalwaria Wschód 15,56 km
VI węzeł Kalwaria Wschód (bez węzła) – węzeł Głogoczów 11,61 km
Beskidzka Droga Integracyjna (DK52) będzie biegnąć od węzła Kraków Głogoczów, przez Kalwarię Zebrzydowską, Wadowice, Andrychów i Kęty, do węzła Bielsko-Biała (Suchy Potok) i będzie liczyć 61 km. Częścią BDI stanie się również budowana obecnie Północna Obwodnica Krakowa. Ogłoszenie przetargu na budowę BDI planowane jest na IV kwartał 2025 roku, a zakończenie całej inwestycji na rok 2030.
Info: GDDKiA Kraków
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie