Reklama

GDDKiA Kraków anuluje pierwszy przetarg na badania geologiczne dla Beskidzkiej Drogi Integracyjnej z powodu braku ofert. Planowany kolejny przetarg po konsultacjach z firmami geologicznymi. - Beskidzka Droga Integracyjna - Brak ofert uniemożliwił rozpoczęcie prac geologicznych - GDDKiA Kraków

03/05/2024 08:10

GDDKiA Kraków, odpowiedzialna za budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, która połączy drogą ekspresową Bielsko-Białą z Krakowem, musiała unieważnić pierwszy przetarg. Powodem był brak ofert złożonych przez wykonawców. Urzędnicy planują kolejny przetarg, jednak wcześniej chcą wiedzieć co było powodem braku ofert w pierwszym postępowaniu.

Brak ofert. Pierwszy przetarg unieważniony

GDDKiA w Krakowie unieważniła pierwszy przetarg na wykonanie badań geologicznych w ramach inwestycji jaką jest budowa nowej drogi ekspresowej Bielsko-Biała (Suchy Potok) - Kraków (Głogoczów). Postępowanie zostało unieważnione ponieważ do przetargu zgłosiły się tylko dwie firmy, które były zainteresowane pracami geologicznymi jedynie na dwóch z sześciu odcinków planowanej drogi, jednak nawet oferty tych dwóch firm przekroczyły zaplanowany na te prace budżet aż o 70%.

Badania geologiczne: Klucz do całej inwestycji

Przetarg dotyczył przeprowadzenia badań geofizycznych, które pozwolą na wykonanie szczegółowej dokumentacji inwestycji, z uwzględnieniem budowy geologicznej i warunków podłoża. Wykonawcy będą musieli wykonać ponad 6,7 tysiąca odwiertów o głębokości do 11 metrów oraz około 2,4 tysiąca sondowań na głębokości do 13 metrów, co pozwoli określić jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność.

Po unieważnionym przetargu urzędnicy chcą ogłosić nowe postępowanie przetargowe, jednak wcześniej chcą zaprosić firmy z branży geologicznej na spotkanie w formie konsultacji aby dowiedzieć się co spowodowało, że wpłynęło tak mało ofert. Jak podkreśla GDDKiA, taka sytuacja zdarza się niezwykle rzadko. Przeprowadzenie konsultacji z firmami planowane jest na maj, następnie ma zostać ogłoszony kolejny przetarg.

Sześć odcinków 61-kilometrowej drogi

Trasa planowanej 61-kilometrowej drogi S52 została podzielona na sześć części:  

  • I węzeł Bielsko-Biała Hałcnów (bez węzła) – węzeł Kęty 11,15 km  

  • II węzeł Kęty (bez węzła) – węzeł Bulowice 5,69 km  

  • III węzeł Bulowice (bez węzła) – węzeł Chocznia 12,96 km   

  • IV węzeł Chocznia (bez węzła) – węzeł Jaroszowice 4,44 km   

  • V węzeł Jaroszowice (bez węzła) – węzeł Kalwaria Wschód 15,56 km  

  • VI węzeł Kalwaria Wschód (bez węzła) – węzeł Głogoczów 11,61 km  

Beskidzka Droga Integracyjna (DK52) będzie biegnąć od węzła Kraków Głogoczów, przez Kalwarię Zebrzydowską, Wadowice, Andrychów i Kęty, do węzła Bielsko-Biała (Suchy Potok) i będzie liczyć 61 km. Częścią BDI stanie się również budowana obecnie Północna Obwodnica Krakowa. Ogłoszenie przetargu na budowę BDI planowane jest na IV kwartał 2025 roku, a zakończenie całej inwestycji na rok 2030.

Info: GDDKiA Kraków

Aktualizacja: 03/05/2024 08:10
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do