
Jak wiadomo program Powerpoint to narzędzie przydatne w wielu sytuacjach. Pomaga przedstawić w przejrzysty sposób informację oraz ułatwia komunikację wewnętrzną w firmie, a także spotkania z klientami. Wprowadzenie do oferty nowej usługi, czy produktu wymaga odpowiedniej ilości przygotowań, a następnie zaprezentowania efektów pracy, podczas wyznaczonego spotkania. Prezentacja sprzedażowa zazwyczaj nie trwa długo, dlatego też aby odnieść sukces, warto wiedzieć jak się za nią zabrać. Wbrew pozorom wcale nie trzeba spędzać wielu godzin nad powerpointem, aby stworzyć ciekawe slajdy, które w jak najlepszy sposób zareklamują nowy produkt. Znajomość podstawowych zasad, między innymi tych, których uczymy podczas szkoleń, pozwala na efektywną pracę nad takim projektem. Oraz oczywiście niewątpliwy sukces podczas spotkania biznesowego. Dzisiaj przedstawimy wam pokrótce na czym należy się skupić planująć prezentację nowego produktu.
Prezentacja produktu wymaga planu, zdefiniowania celu, potrzeb oraz osób, do których powinna trafić. Jakie czynniki należy rozważyć, aby odnieść sukces?
Podstawą dobrej prezentacji jest ustalenie celu naszego wystąpienia. Każda osoba odpowiedzialna za przygotowanie takiego wystąpienia, musi znać się na tym, o czym mówi i przedstawić to w taki sposób, aby udowodnić słuchaczom swoje racje. Nieważne czy jest to prezentacja nowego produktu, usługi, czy rozszerzenie działalności danej firmy. Podczas wystąpienia chcemy zaprezentować jak najlepiej swoją działalność, zyskać inwestorów, klientów, albo poszerzyć możliwości biznesowe w inny sposób. Posiadając odpowiedni cel, można przejść dalej do przygotowania planu wystąpienia.Dokładnie należy również zapoznać się z przyszłymi słuchaczami, ponieważ swoją wypowiedź należy dostosować do danej grupy. Inne wartości przekazujemy współpracownikom, a na innych skupimy się podczas spotkania z inwestorami. Warto zastanowić się jakie są oczekiwania słuchaczy i przemowy, należy uważnie przekazywać im, to co najistotniejsze. Nie ma uniwersalnego schematu, który pozwala stworzyć prezentację produktu w powerpoint odpowiednią do każdego spotkania.
Prezentacja sprzedażowa wymaga oczywiście skrupulatnego przygotowania merytorycznego, ponieważ jak wiadomo mówca, musi najlepiej znać przedstawiany przez siebie temat. Nie może dojść do sytuacji, w której padną z widowni pytania, a ty nie będziesz wiedział jak sobie z nimi poradzić. Nawet jeśli nie znasz odpowiedzi, należy wybrnąć z tego w sposób profesjonalny. Wnikliwa analiza przygotowanych materiałów oraz plan prezentacji, pozwoli ci wcześniej zaplanować ewentualne odpowiedzi na pytania, które mogłyby paść po spotkaniu. Jeśli wyprzedzisz myśli swoich słuchaczy i przygotujesz się wcześniej, to wypadniesz znacznie lepiej, niż podczas ewentualnej rozmowy na koniec, gdzie pytania mogą padać dość chaotycznie.
Prezentacja produktu to przykład na to, jaką wagę mają twoje słowa. Nawet najlepszy produkt, nie odniesie sukcesu, jeśli nie zostanie odpowiednio sprzedany. A najlepszą metodą na to, aby zaprezentować go szerokiemu gronu odbiorców, jest oczywiście prezentacja powerpoint. Musi być ona skonstruowana w sposób czytelny i estetyczny, zgodnie z zasadami, które możecie poznać na naszym szkoleniu. Slajdy nie powinny być zbyt obszerne w szczegółowe informację, ponieważ jak wiadomo, nadmiar treści nie sprzyja długiemu skupieniu u słuchaczy. Dobra prezentacja firmy nie musi być przepełniona wykresami, grafami, czy zdjęciami, jednak warto ją o nie wzbogacić. We wszystkim jednak należy zachować umiar, ponieważ ma to ogromny wpływ na odbiór całego wystąpienia.
Co zatem zawrzeć w prezentacji produktu powerpoint? Warto skupić się na najważniejszych cechach i przedstawić je w ciekawej formie. Można wykorzystać w tym celu statystyki oraz badania konsumenckie, które w połączeniu z przewidywanymi wynikami sprzedażowymi, na pewno zainteresują uczestników spotkania. Warto dołączyć także referencję osób, które testowały dany produkt, a także krótką wypowiedź pomysłodawcy, szefa firmy, czy osoby odpowiedzialnej za projekt. Kilka słów od serca, na pewno przykuje uwagę słuchaczy i zostanie pozytywnie odebrane. Ciekawa treść w połączeniu z estetyczną szata graficzną i przygotowaniem do wystąpienia, z pewnością poskutkuje sukcesem biznesowym.
Prezentacja nowego produktu, to kluczowy moment dla każdej firmy, zarówno małej jak i dużej korporacji. Nakład finansowy, a także zaangażowanie wszystkich pracowników w dany projekt, sprawia, że każda osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie prezentacji sprzedażowej, czuje ogromną presję. Od jej wystąpienia zależy przyszłość danego innowacyjnego projektu, a także całej marki. Niezwykle istotny jest również rozwój osobisty. Dobrze poprowadzona prezentacja sprzedażowa, otwiera wiele drzwi do rozwoju kariery. Jeśli chcesz poznać tajniki sporządzania ciekawych i treściwych merytorycznie slajdów, a także pod okiem najlepszych potrenować przemawianie publiczne, zapraszamy na szkolenia organizowane przez naszą firmę mniejslajdow.pl
Materiał Partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie