
Na 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi, opiewa zamówienie jakie złożyła Spółka PKP Intercity. Nowoczesne pociągi mają być dostosowane do zmodernizowanych linii kolejowych, co pozwoli na rozwijanie prędkości do 200 km/h, co niewątpliwie skróci czas przejazdu. Składy mają być wykorzystywane na połączeniach między aglomeracjami, np. na liniach Katowice-Kraków czy Warszawa-Łódź, więc być może pojawią się również na beskidzkich dworcach kolejowych.
W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor. Poza zakupem piętrowych składów wagonowych typu push-pull, plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, a także elektryczne zespoły trakcyjne. Potężne inwestycje w nowoczesne pojazdy będą napędzać dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego, wpisującego się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. W efekcie flotę przewoźnika zasilą nowe elektryczne pojazdy o znacznie mniejszej emisji CO2, a odpowiednia liczba i jakość taboru dostosowanego do zmodernizowanych linii kolejowych pozwoli na stworzenie spójnej sieci transportowej dla całego kraju. W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu - informuje PKP Intercity.
Info i foto: PKP Intercity
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie