
W poniedziałek 11 kwietnia petenci Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej po raz pierwszy mogli skorzystać ze świeżo wyremontowanej sali obsługi Wydziału Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości. W wyniku modernizacji powstała otwarta przestrzeń, w której znajduje się dziewięć stanowisk obsługi, poczekalnia oraz kącik dla dzieci wyposażony w gry edukacyjne, w którym pociechy mogą zaczekać aż rodzice załatwią swoje sprawy. W pomieszczeniu znalazło się również dużo roślin.
Sala, znajdująca się na pierwszym piętrze budynku przy placu Ratuszowym 6, została również przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Drzwi prowadzące do sali są szersze aby mogły nimi przejechać osoby poruszające się wózkiem inwalidzkim, a ponadto nie zamontowano w nich progu. Posadzka wykonana jest ze specjalnej powierzchni antypoślizgowej, a blaty biurek są na wysokości, która pozwala na wjechanie pod nie wózkiem. Dodatkowo, jedno z biurek ma możliwość regulacji z myślą o osobach o niższym wzroście. W sali zamontowano również pętlę indukcyjną, która wzmacnia sygnał docierający do aparatu słuchowego osoby niedosłyszącej oraz urządzenie lektorskie umożliwiające odczytywanie dowolnego drukowanego tekstu i przetwarzanie go na mowę emitowaną za pomocą głośnika albo słuchawek.
W ramach remontu, którego koszt to blisko 700 tys. zł, wymieniono również instalację elektryczną i klimatyzację.
Foto: Paweł Sowa UMBB
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie