
Szczegółowa koncepcja modernizacji opracowana została przez zespół specjalistów pod kierunkiem prof. Mariana Wójcika z Katedry Transportu Linowego AGH w Krakowie. W październiku 2015 roku ogłoszony został przetarg nieograniczony w celu wyłonienia wykonawcy kompleksowej modernizacji w systemie "projektuj i buduj" w ramach limitu ceny 12 mln zł.
Modernizacja obejmie wymianę najważniejszych elementów kolei:
- kompletny zespół napędu głównego,
- zespół napędu awaryjnego,
- zespoły hamulca ruchowego i głównego napędu
- zespół zasilająco-pompowy sterowania hamulcami
- zespoły wyposażenia elektrycznego i sterowniczo-kontrolnego,
- agregat hydrauliczny układu napinającego,
- lina nośno-napędowa oraz kabel sterujący (łączący dolną i górną stację),
- nowoczesne 6-osobowe kabiny o wysokości ok. 2 m z wejściem z poziomu peronu (dostosowane do wjazdu wózkami dla dzieci oraz osób niepełnosprawnych) – 32 szt.
W wyniku modernizacji nastąpi znaczący wzrost komfortu dla pasażerów (zwłaszcza przy wsiadaniu i wysiadaniu), możliwość wygodnego korzystania z kolei przez osoby na wózkach, wzrost bezpieczeństwa oraz - dzięki nowej technice - niezawodna praca mechanizmów przez długi okres czasu.
W ramach możliwości finansowych (poza kontraktem) ZIAD Bielsko-Biała S.A. planuje stosowne podwyższenie standardu wnętrz budynków stacyjnych, a zwłaszcza holu głównego i obsługi pasażerów (np. nowa winda dla osób na wózkach, kasy, toalety itp.)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie