Reklama

Kotarz Arena w Brennej - Inwestycja za kilkaset milionów

23/02/2019 07:00

Jeżeli ten wizjonerski projekt zostanie zrealizowany, będzie to największe centrum sportowo-wypoczynkowe w Polsce i jedno z największych w Europie.

"Beskidzkie Centrum Narciarstwa" to pilotażowy projekt w przyjętej przez rząd RP "narodowej strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju", którego jedną z podstawowych części stanowi budowa "Kotarz Arena - Centrum Aktywnego Wypoczynku" w Brennej. W realizacji projektu uczestniczą samorządy lokalne, mieszkańcy Gminy Brenna, przedsiębiorcy.



Będzie to ośrodek, gdzie na terenie 160 hektarów powstanie wiele różnorodnych obiektów turystycznych, sportowych i naukowych, takich jak:

Kompleks narciarski na który będzie składać się 10 km tras zjazdowych, oraz 10 km tras do uprawiania narciarstwa biegowego.
Całoroczna kolej gondolowa o długości 2350 metrów.
Czterogwiazdkowy hotel dla 600 gości.
Całoroczne schronisko turystyczne na polanie Kotarz.
Dwa pola kamperowo kempingowe na powierzchni 2-3 ha.
Zespół tras rowerowych.
Ogród Botaniczny.
Park Etnograficzne.
Centrum Badawczo- Rozwojowe Technologi Środowiskowych.
Infrastruktura drogowa.



Kotarz Arena ma wykorzystywać odnawialne źródła energii i jest to jeden z najbardziej proekologicznych i nastawionych na ochronę środowiska tego typu projektów w Polsce.

Obecnie inwestycja jest na etapie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a pierwsze inwestycje związane z projektem powinny ruszyć już w kwietniu.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że koszt realizacji inwestycji może przekroczyć 380 milionów.





Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2019-10-23 08:24:13

    Ja od dłuższego czasu śledzę ten projekt i bardzo mi się on podoba. Mam nadzieję, że uda się go zrealizować i będzie można jak najszybciej cieszyć się wszystkimi zaplanowanymi atrakcjami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hopkins - niezalogowany 2019-10-16 13:46:09

    Duże inwestycje rzadko kiedy tak całkowicie bezboleśnie przebiegają, ale projekt naprawdę fajnie się prezentuje. Z chęcią przyjadę do Was z rodziną na narty jak już powstaną te nowe trasy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maks - niezalogowany 2019-09-29 19:35:00

    Świetny projekt, który może służyć za wzór do naśladowania. Nie dajcie się Brenniacy wymiksować z niego, bo takie projekty nie powstają codziennie. By miejscowość mogła się rozwijać potrzebne są inwestycje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2019-09-21 11:22:03

    Tego typu wartościowe inwestycje są jak najbardziej pożądane. Aktywny wypoczynek jest najlepszą formą spędzania urlopu, a do tego potrzebna jest odpowiednia infrastruktura. Świetny projekt za którego powodzenie trzymam kciuki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    biuro projektu - niezalogowany 2019-08-28 13:05:04

    KemotM -onie jeżeli Cię wiedza nie uwiera - jak ją posiądziesz przyjdź do zespołu projektowego i cię wyedukujemy - zapraszam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Magdalena - niezalogowany 2019-08-26 12:10:37

    Jeżeli wszystko zostanie zrealizowane tak jak jest to w projekcje, to Brenna będzie wspaniała bazą wypadowa dla całych rodzin z dziećmi. Takich miejsc brakuje w naszym kraju.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    rowerzysta - niezalogowany 2019-08-19 10:09:23

    Mocno trzymam kciuki za tym, żeby się udało zrealizować tą inwestycję. Wspaniały projekt promujący zdrowy, aktywny tryb życia. Trasy narciarskie, rowerowe, baseny, tego brakuje i takie inwestycje należy popierać i realizować. To nie fabryka, czy spalarnia śmieci, tylko obiekt rekreacyjno - sportowy. Tu nie ma powodów do sprzeciwiania się.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkanka Maria - niezalogowany 2019-07-19 08:03:46

    Mam nadzieję, że projekt ten zostanie zrealizowany i wszystkie nieprawdziwe informacje, które są rozsiewane przez przeciwników zostaną raz na zawsze ucięte. To jest inwestycja o której dyskutujemy od lat w Brennie. Takiej infrastruktury właśnie tu brakuje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xxx - niezalogowany 2019-07-14 16:49:19

    napisz od razu 1 000 000 będzie lepiej ....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec z brenej. - niezalogowany 2019-07-06 08:09:15

    Kuba-Ty jesteś z Brynnej czy z Brennej,Goscie z slaska chca wypoczywać u nas ,i mają do tego prawo .Naucz Się zyc z Turystów ,a Docenisz To .Brenna ......To .......Tez......POlSKA.Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wojtek - niezalogowany 2019-07-04 11:31:41

    Jest to naprawdę mega inwestycja, ale jak by się udało ją zrealizować to Brenna będzie w pierwszej dziesiątce najciekawszych miejscowości południowej Polski. Jestem pod wrażeniem i życzę inwestorom oraz mieszkańcom, by się Wam wszystko udało zrealizować.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Halina - niezalogowany 2019-06-28 09:05:17

    Że też niektórzy mają z tym jakiś problem. Projekt jest naprawdę imponujący, dający ogromne możliwości na przyszłość i tylko generalnie można pozazdrościć. Najważniejsze jest to, by wszystko było dokładnie realizowane i nie było żadnych uchybień. Wtedy i przyroda będzie bezpieczna i mieszkańcy zadowoleni bo biznes będzie się kręcił.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2019-06-13 11:12:30

    Ściska co niektórych, że to nie u nich taka inwestycja jest realizowana. Jak wszystko się uda, to Brenna ma szansę na wysunięcie się na czołową pozycję wśród górskich kurortów, a co za tym idzie to duża kasa dla mieszkańców i całej gminy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam - niezalogowany 2019-06-06 07:44:43

    Dokładnie tak, jak się człowiek nie chce cofać, to trzeba iść do przodu, a żeby iść do przodu trzeba inwestować. Jeżeli dla większości mieszkańców rozwój turystyki jest priorytetem, to takie inwestycje są nieodzowne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jaśmin - niezalogowany 2019-05-31 11:31:36

    Są ludzie, którym ciężko dogodzić cokolwiek by się nie robiło. Można się spierać i mieć swój punkt widzenia, bo taka jest natura ludzka i takie prawo demokracji. Ja uważam, że powinno się przeprowadzić referendum w gminie na ten temat. Jeżeli się okaże, że większość chce rozwoju turystycznego, to sprawa będzie jasna, że bez tego rodzaju inwestycji Brenna nie ma szans na rozwój.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pola - niezalogowany 2019-05-21 08:37:14

    Jest potrzeba dużych inwestycji w naszej gminie jeżeli chcemy dogonić sąsiadujące miejscowości. Dla Brennej turystyka jest bardzo ważna i jeżeli chcemy by turyści nas odwiedzali to musimy coś w tym kierunku robić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    biegacz z Brennej - niezalogowany 2019-05-08 09:09:27

    Moim zdaniem wszystkiego i tak do końca się nie przewidzi ale należy coś robić i jakiś kierunek obrać. To, że wszystkim się nie dogodzi to normalne. Ja jestem ZA bo uważam, że to dobry projekt, ale oczywiście szanuję również poglądy tych co są sceptyczni do tej inwestycji bo zawsze przy tego typu inwestycjach pewne obawy istnieją. Natomiast myślę, że największe niezadowolenie wyraża konkurencyjny Szczyrk.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KemotM - niezalogowany 2019-04-29 17:56:14

    Niby wszystko super, ale jeśli wczytać się w szczegóły to w skład inwestycji ma wchodzić, elektrownia szczytowo-pompowa, wiatraki itp. To ja się pytam skąd ta woda do tej elektrowni? z tych małych potoczków? czy może zalew wybudują? A te wiatraki w miejscu gdzie nie ma stałego wiatru? Nawrzucali w program wszystko co wygoglowali a sensu w tym nie ma. I stąd wątpliwości, bo wygląda to na próbę wymuszenia gruntów i dotacji. Z logiką nie ma to nic wspólnego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mateusz - niezalogowany 2019-04-29 14:19:28

    Rozsądek przede wszystkim, a sam projekt bardzo dobry. Trzeba rozmawiać i znaleźć najlepsze rozwiązanie, tak by turyści byli zadowoleni, mieszkańcy a i przyroda maiła swoje szlaki. Najgorzej jest jak się znajdzie grupa osób, która nie potrafią żyć w społeczeństwo i wszystko z automatu negują.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Asd - niezalogowany 2019-04-27 19:41:49

    Zapoznaj sie z calym projektem, Kotarz bedzie mial swoj zbiornik. Z czego co mi wiadomo to Gmina tez planuje zbiornik "publiczny" niepolaczony z inwestycja ktora zreszta jest w rekach prywatnych inwestorow.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    o.k. - niezalogowany 2019-04-27 16:54:45

    Pomysl jest bardzo dobry pod warunkiem ze bedzie polaczenie ze szczyrkiem.narciarze preferuja duze kompleksy.Nawet jesli trzeba bedzie przejsc 600m na Kotarzu korytarzem dla rzekomych niedzwiedzi bedzie to duza atrakcja dla narciarzy jezdzenie na dwoch kompleksach.Skorzystaja na tym wszyscy i BRenna i Szczyrk .Tego typu polaczenie jest miedzy COS a odnowianym kompleksem przez slowakow w Szczyrku.Z czasem kiedy ekolodzy odpuszcza wyciag przedluza i bedzie pelen komfort korzystania ze stokow. Informacja o niedzwiedziach zadziala jak niezla reklama i przyciagnie wiecej turystow.Mam domek w Gorkach Wielkich i mysle ze wiekszosc amatorow nart i rowerow podziela moj punkt widzenia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agata - niezalogowany 2019-04-17 15:00:33

    Niestety są ludzie, którzy nie dadzą sobie nic przetłumaczyć. Zawsze im będzie wszystko przeszkadzać i zawsze będą przeciwni każdej zmianie bez względu na to, czy dane przedsięwzięcie jest korzystne czy też nie. To akurat jest ogromna szansa dla rozwoju naszej całej gminy, która może się przez następne kilkadziesiąt lat więcej nie powtórzyć jak z niej zrezygnujemy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Normalny - niezalogowany 2019-04-13 16:52:37

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o kasę, a w tym przypadku bardzo dużą. Podobne tego rodzaju inwestycje jak np: w Szczyrku boją się konkurencji ze strony Brennej i biją pianę na każdą stronę jak się da, że to niby o ekologię chodzi. He he, może niech u siebie zrobią rezerwat przyrody i niech zrezygnują z turystyki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec Paweł - niezalogowany 2019-04-10 10:20:42

    Jakie bzdury niektórzy tutaj wypisują, to się w głowie nie mieści. Ja mieszkam w Brennej od urodzenia i zawsze nasza wieś była traktowana po macoszemu. Wszystkie okoliczne miejscowości rozwijały się i miały dochody z turystyki, a tu lipa. Jak teraz mamy możliwość rozwoju, to jacyś popaprańcy chcą to koniecznie zablokować. Ludzie zachowajcie trochę realizmu w tym wszystkim. Jedni mogą sobie w środku puszczy zamki budować, a nam próbujecie wstrzymać inwestycję, która w żadnym wypadku nie zagraża środowisku, a wręcz przeciwnie jest proekologiczna. A ekolodzy niech natomiast większą uwagę zwrócą na kopcące kominy domków jednorodzinnych bo to dopiero jest syf, a nie doszukują się gatunków zwierząt, które ostatni raz gościły może u nas ze sto lat temu. Zdecydowana większość mieszkańców jest za realizacją tego projektu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Górczanin - niezalogowany 2019-04-07 15:00:03

    Nie dejcie się Breniocy , ktoś chce waszym kosztem kasę nabijać trzeba te pyski pazerne pokazać wszystkim nie liczą się z przyrodą za 2 złote zniszczą wszystko, na pewno stoją za nimi te słowoki ze szczyrku to jedna mafia i paru przydupasów z tego terenu ich pobudza do takich działań obiecując złote góry

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Karol - niezalogowany 2019-04-05 10:08:43

    Czy decydenci nie liczą się z niczym. Kasa przysłania myślenie. Mam nadzieję że ten projekt padnie. Fakty na dzisiaj są takie, że w święta nie można z Brennej wyjechać bo nie komunikacji. Tak się tu rządzi. Takie pojęcie biznesie mają ci ludzie. Pozdrowienia dla Wójta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ania - niezalogowany 2019-04-01 15:50:28

    Nie, nie i jeszcze raz nie!!!!! Gdzie ekolodzy???!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jake - niezalogowany 2019-04-01 15:48:57

    Tragedia. Hotel i wyciągi dla bogatych mend. Rozniosą kompletnie ekosystem i tamtejsze tereny. Wielka tragedia dla mieszkańców i turystów. Bogate mendy musza oczywiście znowu zniszczyć wszystko

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ostatni Sprawiedliwy - niezalogowany 2019-04-01 15:21:49

    ta inwestycja to chory pomysł chorych ludzi, oby wam nie wyszła, dość niszczenia przyrody chory psychy!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bartek - niezalogowany 2019-03-31 20:13:44

    Wilkowice przez 10lat istnienia strefy uzyskały z podatków 2500000 zł co daje koszt termoizalacji np trzech szkół w gminie. Są to marne pieniądze za bezpowrotnie zniszczenie walorów krajobrazowych Wilkowic.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    góral - niezalogowany 2019-03-31 19:11:13

    powstała srefa brenioki patrzcie na wilkowice gdzie powstała tylko srefa ekonomiczna , gmina ma kase a mieszkancy przewalone kotarz to ostatnia beskidzka polana zabijcie ja i zwierzeta wasze wnuki wam tego nie podaruja

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    grzes - niezalogowany 2019-03-31 19:08:29

    zgadzam sie ta inwestycja to nabijanie w butelke breniokow

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maciej z Górek - niezalogowany 2019-03-31 12:21:56

    Jestem zachwycony wizjonerskim projektem jakim ma być centrum sportowo wypoczynkowe"Kotarz Arena - Centrum Aktywnego Wypoczynku "z przeznaczoną na ten cel pulą pieniędzy 360 mln/mam nadzieję że od sponsorów i zgodą mieszkańców Brennej/ Mam jednak zasadnicze obawy w zakresie komunikacji/dojazdy,odjazdy i parkowanie/ do planowanych terenów na odcinku od Wodociągów w Skoczowie poprzez Górki Wielkie i Małe do granicy z Brenną. Wymieniona trasa przebiega przez centrum Górek Wielkich i Małych co wiąże się w okresie letnim z dużymi trudnościami a wręcz koszmarem w zakresie przejścia z jednej strony ulicy na drugą oraz wyjazdami z posesji i włączeniem się do ruchu włącznie. Przytoczyć tu należy że Górki to teren w większości rolniczy a przekazywane podatki stanowią dużą część budżetu Gminnego / być może częściowo zasilające w/w inwestycję/ Budynki inwentarsko-składowe zlokalizowane są po jednej stronie drogi a pola uprawne po drugiej.Przepęd bydła i przejazd ze sprzętem rolniczym na drugą stronę drogi sprawia poważne utrudnienia i kłopoty albowiem jak z obserwacji wynika że żaden z kierowców nie chce się zatrzymać. Dlaczego o tym piszę bo uważam że sprawa komunikacji na odcinku o którym piszę została zbagatelizowana a wręcz pominięta. Rozpatrując w/w argumenty związane z utrudnieniami wspomniany na wstępie mój zachwyt bez rozwiązań komunikacyjnych przez centrum Górek wiązał by się nie z zachwytem lecz koszmarnym przekleństwem. W roku 1974 zatwierdzony plan zagospodarowania przestrzennego przewidywał obwodnicę Górek Wielkich i Małych z wyjazdem przed granicą z Brenną Uważam że do problemu obwodnicy należy powrócić w świetle występujących kłopotów mieszkańców Górek i przed przystąpieniem do budowy centrum sportowo rekreacyjnego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kuba - niezalogowany 2019-03-27 12:54:28

    Ja jestem przeciwny, kupiłem dom w Brennej bo chcę mieć czyste powietrze, cisze i święty spokój. Czego nie ma ani w Ustroniu, ani w Wiśle, ani w Szczyrku, tam jest tylko smog, tego jakoś nikt nie widzi. Poza tym jak zaczną korzystać ze zbiornika podziemnego i wysuszą mi studnię głębinową to ciekawe który z komentujących mi odda 100000 za samą studnię?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kuba - niezalogowany 2019-03-27 12:42:29

    Bo wtedy to będzie miejscowość tylko przejezdna, skrót że śląska cieszyńskiego do Szczyrku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Luk - niezalogowany 2019-03-18 19:34:24

    Właśnie tak jak mówisz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Alo - niezalogowany 2019-03-18 19:31:30

    Mocie smog w d...e

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bryniok - niezalogowany 2019-03-18 19:30:05

    Jeszcze żaba tam je na polanie Świry !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Górczanin - niezalogowany 2019-03-10 12:58:54

    Brenna jest jedną z najbardziej zadłużonych gmin w całym województwie. Wzięto kredyty np. na przebudowę amfiteatru. Teraz już nie jest istotne, czy to była trafiona inwestycja. Kredyt spłacamy wszyscy. Jeżeli jest zacny inwestor, który ze środków własnych wyda 380 milionów bez udziału gminy, to temat jest ciekawy. Jeżeli inwestor będzie płacił podatki i zaoferuje gminie subwencje na np. na rozbudowę infrastruktury drogowej w wysokości 10% - 15% wartości nakładów. To zapraszamy do inwestycji!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka - niezalogowany 2019-03-05 07:38:21

    Popieram w 100%

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Janusz_S - niezalogowany 2019-02-26 23:30:08

    Tyle ludzi już od jakichś dwóch lat próbuja przekupić, aby w końcu ruszyć z inwestycją. Na nic protesty mieszkańców, obszar chroniony natura2000, nietoperze, chronione gatunki na polanie. Nie wspominając, że zniszczą najładniejszą w beskidach polanę.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Angry - niezalogowany 2019-02-26 18:33:50

    W Brennej jest smog i latem i zimą.zapraszamy .można pobiegać na nartach, pojeździć na rowerze, iść z dzieckiem na spacer, tylko czy to komuś na zdrowie wyjdzie? Powinnie w gratisie do opłaty klimatycznej maseczkę gazową dorzucać. A wójt na skargi nie reaguje,bo mówi, że nie ma środków prawnych....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jano - niezalogowany 2019-02-26 15:54:54

    Zawsze Brenna inwestowała w Brennej a Górki się omija ile Brenna wybudowała chodnikiem w Brennej a ile w Górkach jeśli są to się sypią bo w Brennej już któryś raz wymieniają nawierzchnie a jak już zrobią to przez następne kilkanaście lat cisza

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jano - niezalogowany 2019-02-26 15:48:36

    Prawda i popieram

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kuba - niezalogowany 2019-02-26 15:01:17

    Hanysy dalej myślą że my jesteśmy dla nich :)skoro nie szanujesz gospodarzy to zostan w domu zrób sobie kanapkę z pasztetem i nie przyjeżdżaj w góry proste bo prócz właścicieli hoteli nikt was tu nie chce :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Erg - niezalogowany 2019-02-26 12:04:20

    A Ty pewnie jesteś mieszkańcem...? Chyba tym, który macza swe chciwe paluchy w tym "projekcie".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Erg - niezalogowany 2019-02-26 11:58:22

    Tak pierwsze strony gazet... "Brenna--najbardziej zakorkowana miejscowość w Polsce"...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Erg - niezalogowany 2019-02-26 11:54:54

    Powinieneś sobie kupić nowe "gumowce", bo wieś przez ciebie przemawia. Najpierw wyjmij słomę że swoich butów, a później dopiero racz innych swoimi żałosnymi przemyśleniami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Erg - niezalogowany 2019-02-26 11:50:33

    Jak by nie hanys, to nie byłoby tu tyle śmieci... Przyjadą syfiarze i zostawiają burdel.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Slonzok - niezalogowany 2019-02-26 09:44:58

    Jakby nie hanys to bys dalej zyla w jaskini.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    anna - niezalogowany 2019-02-26 08:02:28

    Należy meszcze postawić wysoki płot i oddzielić się od hanysiorów

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mm - niezalogowany 2019-02-25 19:56:33

    oby to wszystko wam wyszło - powodzenia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2019-02-25 15:22:20

    Panie Górczanin, a z czego chcesz Pan te drogi, szkoły i kanalizację budować? Jak gmina nie będzie miała dochodów do budżetu to Ci nie wyczaruje! Zobacz jak jest Gmina zadłużona w rankingu! Jest na cele zadłużonych gmin w powiecie. Może warto wrócić do szkoły i zapoznać się też matematyką! Nie mów Pan za mieszkańców, bo to czysta konfabulacja! Wszyscy upatrują w tym rozwój i szansę dla mieszkańców i ich kolejnych pokoleń.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cogito - niezalogowany 2019-02-25 12:31:48

    Całkowita nieprawda, jaką podajesz, wynika pewnie z niewiedzy prostych faktów. Mieszkańcy Brennej jak najbardziej chcą tej inwestycji, bo nie mogą patrzeć już na to jak Brenna upada. Polecam trochę pomyśleć zanim coś się napisze, bo smog bieże się ze spalin / silników i kominów, a z powodu braku drzew. Właśnie pieniądze z podatków służyć mogą na poprawę życia, technologii i rozwiązań dla ograniczenia emisji smogu! A wycinka lasów to tylko 20 ha, co jest ułamkiem niewielkim, patrząc na las w Brennej, jest to stosunek ok 0.0033 lasów w Brennej! Polecam się troszę doedukować, Brenna ma służyć ludziom i otoczeniu, ma być inwestycją dającą radośc przy udziale i wokół przyrody. Jak Pan zakazuje inewstycje to polecam zwolnić się z pracy, chodzić pieszo, mieszkać w jaskini i żyć jak jaskiniowiec :) Mieszkańcy, ludzie młodzi i myślący widza w tym szanse na odrodzenie się Brennej na nowych warunkach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jack - niezalogowany 2019-02-25 12:03:47

    Ooo! Widzę, że Brenniacy budzą się ze snu! :O Może zauważyli, że nic od lat się nie zmienia i pora wziąć się do roboty! Brenna tonie w długach, a konkurecja w okolicy idzie na przód. Może zrozumieli w końcu, że na samej górce i rzeczce turystyki nie zbudują. Niech stowrzą swoją Brenną, na nowo i nowej odsłonie, wykorzystując atuty przyrody i gór! Życzę POWODZENIA! Może W KOŃCU COŚ z tej Brennej będzie :D !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łukasz - niezalogowany 2019-02-25 11:26:01

    To bardzo fajna (mala owszem- w tym caly urok) miejscowosc.. Bylem tam kilka razy. Bede wracal do Brennej. Bardzo fajne centrum.. ladna glowna uliczka.. i w miare tanie noclegi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-24 23:15:46

    Logiczne że goście nie przyjeżdżają bo po co mają przyjechać do tak zacofanej wsi jak Brenna gdzie nic się nie dzieje a jedynymi atrakcjami przez lato są cotygodniowe występy kapeli góralskiej i jakieś dwa festyny/imprezy. W zimie dwa wyciągi które świecą pustkami i mogą się poszczycić brakiem kolejki jak i solidnego zarobku. Jeśli ktoś chce coś zrobić dla Gminy i ściągnąć turystów aby wszyscy zarobili to oczywiście jest linczowany bo już każdy sobie wyobraża jakie ta osoba nie zarobi kokosy czysta zazdrość. Może najlepiej na początku Brennej dać napis zakaz wjazdu turystom a potem siedzieć i narzekać że nie ma pieniędzy i gmina jest biedna. Żeby zrobić te szkoły, ścieżki rowerowe, kanalizację to gmina musi mieć na to pieniądze a pieniądze są z turystów którzy jak na razie wolą je zostawiać w Wiśle czy Szczyrku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    czasmj - niezalogowany 2019-02-24 22:46:04

    Na całym swiecie ludzie ciesza się jeśli ktos chce u nich zainwestować taka kasę. Wszyscy z tego żyją: gmina, inwestor, restauracje w okolicy oraz niezliczona ilośc innych osób bezposrednio , lub posrednio związanych z inwestycja.Spokojnego lasy dookoła jest tysiace ha, jeśli ktoś szuka ciszy i spokoju. Jaki procent powierzchni gminy stanowi 160 ha?1,6%-sprawdziłem. Macie mało terenów zielonych?1,6% z których będzie zyło 20% gminy to żle? Jednak wiekszość Polaków to psy ogrodnika - sam nie zje innemu nie da .Zazdrość silniejsza. Dzis Brenna to dziura bez przyszłości turystycznej, jak macie szanse to zmienic to bojażń i strach Was paraliżuja.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dziunia - niezalogowany 2019-02-24 21:49:11

    Jak te trasy połączy się z Szczyrkiem to będzie dobrze, ale puki co nie ma tego w planach a co za tym idzie nie jest to intencją głównego koła zamachowego właściciela hotelu w brennicy, który myśłi że wybuduje sobie 5 wyciągów pod hotelem z UE środków i biznes będzie się kręcił. Gdyby myślano tak jak ty muwisz to łączono by z Szczyrkiem przez hyrce na której zarasta nartostrada i rdzewieje wyciąg albo bespośrednio pod ujęcie pod migdalskimi , albo pośrednio przez beskid i dalje na beskid sport arena.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kamila - niezalogowany 2019-02-24 21:47:26

    Ty nie zwalaj na górki tylko się przedstaw. Drogi, szkoły, ścieżki rowerowe ej a czemu do tej pory tego nie zrobiliscie??? Ktoś chce coś zrobić to nagle budzą się ze snu geniusze z przyziemnymi pomysłami. Proponujesz groszowe inwestycje w zamian za coś co mogłoby wyciągnąć Brenną na pierwsze strony gazet? No to brawo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gerard - niezalogowany 2019-02-24 21:36:33

    W Brennej powinni przegłosować ustawę że wszystko co murowane należy wymienić na drewniane. To bedzie idealnie pasować do tej zacofanej wioski. Dawno tam nie byłem bo gumowce mi gdzieś przepadły.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kuba - niezalogowany 2019-02-24 21:31:49

    Kolejny idiota. Stuknij się w głowe ośle jeden, jaki smog, jaka perła? Brenna jest zacofana 100 lat za Afryka, a ty piszesz brednie, że mieszkańcy nie chcą inwestycji za 380 milionów??? Droga jest wąska? a czemu mieszkańcy nie chcieli genialnego połączenia za Szczyrkiem? Ciemnota i zabobon w tej Brennej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Góral - niezalogowany 2019-02-24 11:00:18

    No pewnie, na deskę zapraszam do szczyrku a od Brennej precz bo Pan chce mieć spokój i ciszę i zielone tereny! Nic z tego niech Wam też budują!!my będziemy Was odwiedzać ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Górczanin - niezalogowany 2019-02-24 00:40:16

    Inwestor ma już hotel, ale goście nie przyjeżdzają. Pozyskanie funduszy na taką inwestycję jest jedynym sposobem na wyjście z patowej sytuacji. Władze gminy niewiele robią. Mieszkańcy nie chcą tej inwestycji. Może warto przeprowadzić referendum? Drogi mieszkańcu, wybierasz tą słynna inwestycję, czy drogi szkoły, ścieżki rowerowe, kanalizację itd.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Real - niezalogowany 2019-02-23 23:35:59

    To prawda popieram

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Miłosz - niezalogowany 2019-02-23 23:01:19

    Robi się kompleks inwestycję a nie myśli się z dojazdem do Brennej. Przecież z Brennej nie ma wjazdu i wyjazdu tą wąską drogą. Następna sprawa mieszkańcy Brennej nie chcą tej inwestycji jest ona przeciskana przez prywatnego inwestora. komu jest potrzebna wycinka 20 ha lasu na perle jaką jest Kotarz. Przecież mówi się o smogu a wycinać będzie się las. Nie myśli się o przyszłym pokoleniu tylko o kasie dla siebie i mówi się że Brenna będzie atrakcyjna. Pytam się dla kogo. Latem młodzi wyjeżdżają nad Polskie morze najwięcej Chorwacja i inne południowe kraje. Na narty to nawet Breniacy jeżdżą w Alpy. Zakazałbym całkowicie tej głupiej inwestycji nikomu niepotrzebnej a jak już ktoś tu napisał aktywny wypoczynek to kijki i chodzenie po górach. Tłumy ludzi widzi się na szlakach. Pierwsza zima od niepamiętnych lat a jak nie będzie zimy. Trzeba wszystko zniszczyć rozwalić wyciąć dla kogo dla prywatnego inwestora bo chce pozyskać środki unijne. Brennej niepotrzebna ta inwestycja. Potrzebni są naprawdę zieloni dla protestowania. Dość niszczenia środowiska.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-02-23 22:31:37

    Może w końcu Brenna odżyje jak inne turystyczne miejscowości i nie będzie świecić pustkami w zimie jak i lecie. Pomysł jest bardzo dobry teraz tylko czekać na realizacje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomówiłemja - niezalogowany 2019-02-23 22:26:09

    Jestem zapalonym snowboardzistą, ale budowania kolejnego kompleksu, zwłaszcza na Kotarzu, nie popieram. Niech sobie ludziska jeżdżą w Szczyrku, a resztę gór zostawcie w spokoju. Najlepiej wszystko zaorać, żeby się homosapiensy mogły bawić :( I jeszcze tan nazwa - "Centrum Aktywnego Wypoczynku". A bo to normalnie w górach nie można aktywnie wypocząć? Mam nadzieję, że inwestycja nie dojdzie do skutku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hajduk - niezalogowany 2019-02-23 21:05:19

    Brenna powinna znaleźć własny przepis na sukces. Szczyrk miał historyczne szczęście ale kopiując go brenna będzie tylko marnym cieniem Szczyrku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wilk - niezalogowany 2019-02-23 21:02:49

    Jakby baba miała wąsy. Słowacy i miasto Szczyrk nie ma w tym żadnego interesu co zresztą było chyba pośrednio przemycone w jednym z komunikatów burmistrza. Kto nasniezy ewentualnie ten południowo wschodni stok z kotarza do herbu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wilk - niezalogowany 2019-02-23 20:59:11

    Chory pomysł. Brenna ma znacznie cieplejszy mikroklimat niż Szczyrk co było świetnie widoczne podczas tegorocznej śnieżnej zimy. W Szczyrku Syberia, w Brennej plucha. Narciarsko pomysl poroniony. Inne pomysły jak schronisko, trasy rowerowe....po co się pytam? Całe Beskidy to jeden wielki szlak rowerowy. Schronisk nie brakuje. Liczę na akcje zielonych jak pod Rospuda, bo haka jaworowa to widokowy skarb :/

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anty - niezalogowany 2019-02-23 20:11:11

    Całkowicie się z Tobą zgadzam. Szarańcza potrafi tylko wszystko zniszczyć a liczy się dla nich tylko kasa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anty - niezalogowany 2019-02-23 20:09:02

    Tak i rozp***ierdolmy całe Beskidy. Góry nie są zarezerwowane tylko dla narciarzy a wszystko się robi pod nich. Bo chodzi tylko o kasę i nie ma żadnego umiaru. Są też piesi turyści, którzy w górach szukają spokoju i wytchnienia od wszechobecnego tłumu. Szczyrk jest rozorany i zniszczony teraz kolej na ostatnie spokojne, dzikie tereny. Wszystko potraficie tylko niszczyć dla kasy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    aloo - niezalogowany 2019-02-23 15:00:03

    A jak te trasy połączą się ze Szczyrkiem to Ci chyba głupio będzie co?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dziunia - niezalogowany 2019-02-23 11:39:40

    10km tras narciarskich to nie wiele zwłaszcza za kasę większą od tej jaka została zainwestowana w Szczyrku gdzie tych tras dobija już do 60km z czego 50 połączonych z sobą. W związku z powyższym gro turystów i tak pojedzie do Szczyrku A ci biedniejsci do Brennej, chyba nie o to chodzi i westorowi? Chyba że cała inwestycja i wielkie halo są przykrywką pod wyłudzenie UE środków na jakieś prywatne-komercyjne inwestycje ,które bez odpowiednich haseł pod publiczkę by się nie kwalifikowany.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pogromca_stoków - niezalogowany 2019-02-23 11:21:16

    Kompleks narciarski z 10 km buchacha - jedno z największych w europie, buchacha...... sie ubawiłem ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anal - niezalogowany 2019-02-23 11:12:23

    380mln za 10km tras narciarskich . To trochę dużo obawiam się, że inwestorzy nie dozyja zwrotu kapitału, o ile i wesrycja nie zostanie przerwana w połowie i tradycji stanie się zadość wszyscy będą mogli powiedziec"gdyby w polsce".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lp - niezalogowany 2019-02-23 08:47:42

    160 ha do zabetonowania, rozjeżdrzenia, zadeptania i zrobienia "beskidzkich Krupówek". Dzisiaj nam brakuje kontaktu z niezniszczonym i niezabetonowanym środowiskiem, które znika w zastraszającym tempie. Lasy przestały być lasami i są zwykłymi drzewnymi plantacjami poprzecinanymi szosami do zwózki drewna. To nie jest projekt "odpowiedzialnego rozwoju" tylko dalsze dewastowanie podstaw naszego życia na ziemi. To jest brak szacunku dla naszych dzieci, które na pewno dożyją odpowiedzi natury na tą bezmyślną i szaleńczą politykę. Nie wiem tylko, czy przeżyją.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    aktywny - niezalogowany 2019-02-23 07:57:01

    Tereny do ; biegania , biegania na nartach i dla rowerów -- wzdłuż rzeki .Najprościej zagospodarować , wyciąć krzaki , porównać i gotowe .Pare kilometrów a szybko sie zaludnią jak trasa wokół lotniska w Bielsku , ale z tą przewagą że jest tam prawie płasko a w górach to duża rzadkośći duży plus .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Józef - niezalogowany 2019-12-30 10:16:42

    O takiej inwestycji mówiło się od lat w Brennej. Teraz mamy szansę na to, by Brenna stała się prawdziwym górskim kurortem. Możemy być wspaniałą miejscowością turystyczną, która ma nie tylko wspaniałą infrastrukturę turystyczną, ale także posiada swój lokalny system energetyczny oparty o odnawialne źródła energii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marian - niezalogowany 2019-12-26 14:47:02

    Oby jak najwięcej takich inwestycji u nas było, bo jest duże zapotrzebowanie na dobrą infrastrukturę turystyczną zwłaszcza tak różnorodną. Trasy narciarskie, rowerowe, baseny a do tego infrastruktura hydrotechniczna oraz budowa lokalnego systemu energetycznego to jest naprawdę godne pochwały.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kazimierz - niezalogowany 2019-12-20 09:03:41

    Projekt jest naprawdę imponujący i obejmuje bardzo szeroki zakres działalności. To nie tylko sport i promowanie form aktywnego wypoczynku, ale też działalność edukacyjna powiązana z historią. Podtrzymanie kultury i tradycji regionu powinno być dla nas wszystkich priorytetem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jacek - niezalogowany 2019-11-27 11:34:22

    Brenna ma świetne warunki do tego by turystycznie się rozwijać. Mogłaby stać całorocznym górskim kurortem wypoczynkowym, ale do tego potrzebne są inwestycje. Dużo jest do zrobienia, ale też dużo może na tym cała gmina zyskać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wojtek - niezalogowany 2019-11-23 15:07:05

    Nikt nie mówił, że będzie łatwo a oczywistym jest, że tego rodzaju projekty powiązane są i wymagają modernizacji całej infrastruktury. Natomiast nie demonizujmy tego przedsięwzięcia jak by w Brennej miał powstać drugi Narodowy. To mam być oczywiście nowoczesny kompleks rekreacyjno - wypoczynkowy, ale rozciągnięty na określonym obszaże. Oczywiście drogi dojazdowe, parkingi, chodniki to wszystko musi również być zapewnione.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Robert - niezalogowany 2019-11-21 13:13:05

    Nie wyobrażam sobie takiej inwestycji w tak malutkiej Brennej. Inwestycja na pewno będzie szansą rozwoju gminy jak tez całego okręgu, ale należy popatrzeć racjonalnie. 1) Do Brennej dochodzi TYLKO jedna droga która już się korkuje, którą nie da się przejść na drugą stronę a korek do ronda w Górkach jest czasami od Centrum 2) W Brennej nie ma wody!!!! Ludzie mają swoje studnie a woda w nich jest często zanieczyszczona 3) Kanalizacja sanitarna nie dochodzi w każde miejsce mieszkańcy mają szamba a w dzisiejszych czasach to jest po prostu śmieszne 4) W Brennej nie ma kanalizacji deszczowej 5) Brenna ma problem z odpadami komunalnymi. Lokalny śmietnik jest zamykany poza godzinami pracy Zakladu Budżetowego a śmieci są wywożone z posesji poza sezonem 1 raz w miesiącu. Segregacja śmieci nie działa gdyż Gmina nie przyjmuje odpadów BIO ( liści i trawy) 6) Ulice w Brennej są nie oświetlone - przynajmniej w zdecydowanej większości Podsumowując mój wpis Inwestycja za kilkaset milionów a Gmina nie potrafi dać sobie rady z prostymi sprawami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edwin - niezalogowany 2020-01-23 10:35:44

    Projekt jest mega świetny i taka inwestycja postawiłaby Brenne i całą gminę na nogi. Absolutnie nie rozumiem osób, które mają jakieś wątpliwości. Niech pojadą sobie w Alpy i zobaczą jak dzięki takim przedsięwzięciom małe miejscowości świetnie prosperują. Moim zdaniem warto inwestować w turystykę, bo na to jest ogromne zapotrzebowanie. Teraz ludzie masowo wyjeżdżają na narty do Austrii, Szwajcarii, Włoch i tam zostawiają swoje pieniądze, a przecież mogli by je zostawiać w kraju.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-01-25 19:58:07

    Wszystkim którzy wierzą że ten projekt przyniesie jakiś pozytywny skutek pragnę powinszowac dziecięcej naiwności. Pseudo eko rozwiązania którymi wytatuowana jest propozycja mają jedynie na celu mydlenie oczu mieszkańcom i samorządowi. Celem projektu jest tylko i wyłącznie zbijanie kasy , które odbedzie się kosztem środowiska, mieszkańców i samorządności Brennej. Najlepiej spojrzeć przez miedzę do Szczyrku - z tamtąd rdzenni mieszkańcy powoli sie wyprowadzają a rządzi pazerna korporacja Słowacka.
    Brennianie, jeśli chcecie zrobić coś dobrego czego nie bedziecie sie wstydzili przed wnukami - nie róbcie z tym terenem nic! Wiem co mówie, pracuję od ponad 20 lat w przemysle narciarskim który ginie przez globalne ocieplenie wywołane miedzy innymi podobnymi hipokrytycznymi projektami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec Jarek - niezalogowany 2020-01-27 11:09:12

    Proponuję nie mylić inwestycji i zapoznać się dokładnie z projektem inwestycji w Brennej. Projekt Kotarz Arena, to inwestycja z rodzimym kapitałem, gdzie udziałowcami jest samorząd oraz mieszkańcy i nie ma mowy o jakiejś korporacji, to po pierwsze. Po drugie jak spojrzymy na podobne przedsięwzięcia zrealizowane do tej pory przez inne miejscowości, to rzeczywiście tam tylko liczył się biznes. Tu oczywiście biznes też jest ważny, bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie inwestował w coś co by nie miało przynieść zysków z tą jednak różnicą, że projekt stawia mocno na ekologię. Budowa m.in. własnego systemu energetycznego opartego na odnawialnych źródłach energii to jest przyszłość. I po trzecie, to każda gmina ma prawo do rozwoju, a nie tylko wybrane.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotrek - niezalogowany 2020-01-27 13:06:36

    Naprawdę fajnie się prezentuje ten projekt bo jest on przede wszystkim bardzo wszechstronny. Nie tylko jest nacisk na tą sferę typowo biznesową, ale i aspekt kulturalno-edukacyjny ma w nim swoje miejsce oraz jago pro-ekologiczność. Oprócz tych atrakcji typowo turystycznych, budowa lokalnego systemu energetycznego jest świetnym pomysłem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łukasz - niezalogowany 2020-02-21 09:32:24

    Bez inwestycji nie ma rozwoju, a chyba lepiej inwestować w turystykę niż w jakiś przemysł, który zdecydowanie większą degradację wywołuje w przyrodzie. Gmina i mieszkańcy muszą z czegoś żyć, a z turystyki można tylko wpierw trzeba czymś zainteresować potencjalnych klientów. Projekt Kotarz Arena jest mega rozwojowy i to dałoby ogromną szansę dla gminy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łukasz - niezalogowany 2020-02-21 09:32:58

    Bez inwestycji nie ma rozwoju, a chyba lepiej inwestować w turystykę niż w jakiś przemysł, który zdecydowanie większą degradację wywołuje w przyrodzie. Gmina i mieszkańcy muszą z czegoś żyć, a z turystyki można tylko wpierw trzeba czymś zainteresować potencjalnych klientów. Projekt Kotarz Arena jest mega rozwojowy i to dałoby ogromną szansę dla gminy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sławek - niezalogowany 2020-03-30 16:08:50

    Wszystkim się nie dogodzi, ale trzeba trzeźwo na to patrzeć. Takie inwestycje są potrzebne by lokalna gospodarka mogła się rozwijać. Bez inwestycji nie na rozwoju.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sławek - niezalogowany 2020-03-30 16:09:34

    Wszystkim się nie dogodzi, ale trzeba trzeźwo na to patrzeć. Takie inwestycje są potrzebne by lokalna gospodarka mogła się rozwijać. Bez inwestycji nie na rozwoju.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do