
Wiele osób z lekarzem nie widziało się już od ponad roku, przychodnie to prawdziwe twierdze, do których trudno się dostać. Badania odbywają się przez telefon a zapotrzebowanie na recepty wrzuca się do skrzynki ustawionej przed przychodnią.
Od wtorku 16 marca zaczęły obowiązywać jednak nowe zasady. Pacjentowi nie można odmówić wizyty lekarskiej w przychodni ani narzucić teleporady, a jeśli do takiej sytuacji doszło, można to zgłosić pod specjalnym numerem.
Jeśli mimo braku wyżej wymienionych przesłanek do odbycia teleporady lekarz odmawia przyjęcia, pacjent może to zgłosić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.
Zanim rozpocznie się wizyta przez telefon, lekarz powinien potwierdzić tożsamość pacjenta na podstawie dancyh zawartych w dokumentacji pacjenta. Następnie lekarz powinien przeprowadzić wywiad i przeanalizować jego dokumentację medyczną oraz zdecydować czy w tym przypadku teleporada jest wystarczająca aby rozwiązać problem zdrowotny pacjenta. Jeśli nie ma potrzeby wizyty w przychodni, lekarz powinien ustalić jednostkę chorobową i zalecić niezbędne postępowanie oraz w razie potrzeby wypisać skierowanie i receptę.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie