
Pod koniec września 2023 roku podpisano umowę na finansowanie rewitalizacji linii kolejowej nr 190 z Bielska-Białej do Skoczowa, która jest wspólnym projektem w ramach rządowego programu Kolej i samorządów zrzeszonych w Aglomeracji Beskidzkiej. Był to możliwe po tym jak w kwietniu projekt został przesunięty z listy rezerwowej programu Kolej+ do realizacji.
Dzięki remontowi tej linii kolejowej nie tylko przywrócone zostanie połączenie z Bielska-Białej do Cieszyna czy Wisły, ale powstaną również nowe przystanki kolejowe, np. Bielsko-Biała Osiedle Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Listopadowa, czy Skoczów Bajerki II. Inwestycja obejmie również wybudowanie nowej nawierzchni torowej oraz budowę i modernizację obiektów inżynieryjnych, przejazdów i przejść kolejowych. Za sprawą korekty łuków pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 100-120 km/h na prostej oraz 60-70 km/h na łukach.
Spółka PKP PLK S.A. poinformowała już o otwarciu ofert w ramach przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej. Do przetargu stanęło aż 11 podmiotów, z czego 6 zmieściło się w kwocie przeznaczonej na realizację tej części inwestycji, którą określono na 13 983 215,70 zł brutto.
Inwestycja zostanie sfinansowana w 85 procentach ze środków rządowych, a w 15 procentach ze środków samorządów, łączny koszt to 350 mln zł. Pierwsi pasażerowie, o ile nie dojdzie do żadnych opóźnień, pojadą wyremontowaną linią w 2030 roku.
Foto: arch. BBFAN
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Od razu napisze ,że rewitalizacja linii PKP Bielsko Biała Skoczów to wyrzucenie pieniędzy w błoto ,dziwię się wogóle ,że ktoś coś takiego zaproponował ,czy ktokolwiek robił jakiekolwiek badania czy to potrzebne ,jeszcze jak ta linia była w użyciu to popołudniami obserwowałam te pojedyncze wagoniki ,rzadko w nich było więcej jak dwóch ,trzech pasażerów