
Zlokalizowana w niedalekiej okolicy strefa przemysłowa powoduje, że wiele ciężkich pojazdów przejeżdża przez tę część osiedla, co negatywnie wpływa na jakość życia w tym rejonie. Dlatego radni proponują ograniczenie ruchu samochodowego poprzez skierowanie pojazdów ciężarowych na ulicę Grażyńskiego i Konwojową, a następnie znów na ulicę Grażyńskiego w rejon strefy przemysłowej, która jest celem podróży większości tirów. Zdaniem radnych: w tamtej okolicy zabudowa mieszkaniowa jest znacznie oddalona od wymienionych ulic, które z powodzeniem mogłyby pełnić rolę dróg dojazdowych do zakładów produkcyjnych. Wymaga to jednak budowy mostu na rzece Białce przy północnym odcinku ul. Grażyńskiego. Aby powyższe założenia mogły zostać zrealizowane, konieczne jest przeprowadzenie analizy własnościowej działek znajdujących się po obu stronach rzeki. Kolejnym etapem mogłoby być przystąpienie do procesu planowania inwestycji budowy drogi dojazdowej oraz mostu”. Autorzy interpelacji zauważają też, iż plany stopniowego wyprowadzania komunikacji samochodowej z centrum miasta powinny również obejmować centra osiedli obciążonych nadmiernym natężeniem ruchu, a spadek poczucia bezpieczeństwa oraz jakości życia w takich miejscach jak rejon ulic Daszyńskiego i Bestwińskiej, zniechęca do osiedlania się w tej okolicy i może skutkować jej wyludnianiem. Ponadto ułatwienie przepustowości ruchu dla ciężkich pojazdów, z dala od ciasnych ulic osiedli mieszkalnych, może zwiększyć zainteresowanie nowych inwestorów terenami strefy przemysłowej”.
Do interpelacji autorzy dołączyli mapkę prezentującą obecny i proponowany przebieg ruchu samochodowego. Prezydent ma czas na udzielenie odpowiedzi w ciągu dwóch tygodni.
red
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie