
Koncepcja zmian w transporcie zbiorowym ma dostosować komunikację miejską do obecnych realiów i potrzeb. Aktualna siatka połączeń opracowana wiele lat temu, zdaniem urzędników, już nie spełnia oczekiwań pasażerów, w wielu miejscach powstały nowe zakłady lub miejsca odpoczynku, w innych lokalizacjach ruch pasażerski znacząco zmalał, a nie poszły za tym zmiany w siatce połączeń komunikacji miejskiej.
Zmiany mają być rewolucyjne i obejmować wydłużenia i skrócenia, a także likwidacje i powstanie nowych linii autobusowych. Zmienią się godziny kursów, w tym kursów nocnych, pojawią się też zmiany w funkcjonowaniu informacji pasażerskiej. Nastąpi również przebudowa przystanków oraz zmiana ich nazw.
Wśród pomysłów, które spotkały się z największą przychylnością mieszkańców, Wydział Komunikacji Urzędu Miejskiego wymienia:
- przetrasowania linii nr 7 i 16 w Wapienicy (skierowanie autobusów linii nr 7 do pętli Wapienica Zapora oraz linii nr 16 do pętli Wapienica Dzwonkowa, przy jednoczesnym przetrasowaniu jednej z istniejących linii 20 lub 52 przez ul. Dzwonkową);
- wydłużenie linii 17, 31, 56 do przystanku Warszawska Dworzec (znaczne zwiększenie możliwości przesiadkowych na głównym węźle komunikacyjnym);
- połączenia linii nr 26 i 27 w linię okrężną łączącą ze sobą dwa osiedla: Białą Krakowską oraz Lipnik.
Z kolei największe wątpliwości mieszkańców obecnych na konsultacjach wywołały plany likwidacji linii 28, którą miały zastąpić dodatkowe kursy linii nr 30 i 15, w związku z tym kursowanie linii 28 ma zostać zachowane. Rozważone zostanie również zachowanie linii nr 3, 32 i 56.
Foto: Komunikacja Bielsko
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie