Reklama

W szkołach będzie ciepło

Kurier.BB
05/10/2022 20:23

Lawinowo rosnące koszty mediów sprawiają, że z wielu miejsc w kraju napływają głosy o problemach z pokryciem kosztów ogrzewania instytucji publicznych. O sytuację w bielskich placówkach oświatowych zapytał prezydenta miasta w swojej interpelacji radny Janusz Buzek.


W odpowiedzi na zapytanie radnego zastępca prezydenta miasta Adam Ruśniak zapewnił, że w budżecie miasta na 2022 rok są zapewnione środki na zakup energii cieplnej zarówno dla jednostek oświatowych, jak i Żłobka Miejskiego. Oczywiście dostrzegamy zagrożenia wynikające ze wzrostu kosztów zakupu energii cieplnej z Przedsiębiorstwa Tauron Wytwarzanie S.A., jednakże odbiorcy końcowi ciepła systemowego podlegają ochronie taryfowej, co zapewnia ograniczony wzrost kosztów eksploatacji tych budynków – napisał Adam Ruśniak. 

O ile o ogrzewanie placówek oświatowych do końca roku nie musimy się bać, nie wiadomo jak sytuacja będzie wyglądała w roku przyszłym. Choć projekt budżetu na przyszły rok gotowy będzie dopiero w listopadzie, sporo powinno wyjaśnić się już w październiku. Wtedy władze miasta powinny poznać ostateczne ceny energii i ogrzewania na przyszły rok. W Ratuszu nie przewidują jednak wariantu pesymistycznego podkreślając, że placówki miejskie są dobrze przygotowane do oszczędności. Prowadzone od wielu lat prace termomodernizacyjne w obiektach komunalnych ograniczają znacząco zużycie energii cieplnej w tych obiektach – pisze w swojej odpowiedzi na interpelację Adam Ruśniak.

Przypomnijmy, że regulacje dotyczące temperatury w pomieszczeniach szkolnych zawarte są w odpowiednim rozporządzeniu ministra edukacji narodowej i sportu. Zgodnie z nimi minimalna temperatura w pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia to 18°C. Dla żłobka granica wyznaczona została na 20°C. Jeżeli zapewnienie takich temperatur nie jest możliwe, dyrektor placówki zawiesza zajęcia.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do