
W związku z planowaną inwestycją deweloperską na terenie dawnej fabryki BEFAMY, konieczna jest przebudowa dolnego odcinka ulicy Michałowicza. Radny Korzondkowski twierdzi, że to doskonała okazja, aby zmienić priorytety i skupić się na zrównoważonym transporcie.
Dlaczego ścieżka rowerowa?
Radny argumentuje, że budowa dodatkowych pasów ruchu dla samochodów to krótkowzroczne działanie. Zwiększenie przepustowości jednej drogi prowadzi do wzrostu natężenia ruchu, co z kolei powoduje korki w innych miejscach. Lepiej inwestować w alternatywne formy transportu, takie jak rower.
Obawy dotyczące korków
Radny Korzondkowski zwraca uwagę na zjawisko "induced demand", czyli zwiększenie popytu na transport po jego usprawnieniu. Budowa nowych pasów ruchu może zachęcić więcej kierowców do korzystania z danej drogi, co w efekcie może prowadzić do powstawania korków.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie