
W targach wzięło udział 220 wystawców, a nasz powiat reklamował się na stoisku Śląskiej Organizacji Turystycznej pod hasłem „Śląskie – pozytywna energia”. Nowa formuła targów uwzględniała oczekiwania indywidualnych turystów oraz potrzeby rynku, tworząc strefę biznesu, gdzie panowały komfortowe warunki do rozmów i prowadzenia negocjacji targowych. To dla nich zorganizowano Scenę Kultury, miejsce prezentacji walorów artystycznych, kulturalnych, konkursów i innych atrakcji, w tym spotkań z podróżnikami. Funkcjonowała także Giełda Podróżnicza.
W tym roku miastem partnerskim targów był Poznań, a Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna została parterem organizacyjnym. Warsztaty, seminaria i konferencje poruszały temat turystyki rowerowej jako markowego produktu turystycznego w Polsce oraz już po raz czwarty kontynuowano zagadnienia turystyki kulinarnej. Biorący udział w konferencji hotelarze oraz restauratorzy mogli przekonać się, że przez smak lokalnych i regionalnych potraw można dotrzeć do serc turystów oraz że oferta restauracji nawiązująca do tożsamości kulinarnej miasta i gminy może przynosić profity.
Interesującym punktem targów był TOUR SALON Blog Meeting, gdzie blogerzy podróżniczy spotkali się z wystawcami. Z zainteresowaniem touroperatorów i indywidualnych turystów spotkały się też prelekcje dotyczące Psychologii Podróży.
Niezmiennie dużą popularnością cieszyły się wśród turystów indywidualnych propozycje zimowego wypoczynku w Szczyrku, oferta sanatoryjna w Jaworzu, zielone szkoły w Domu Wczasów Dziecięcych w Porąbce i informacje odnośnie bazy noclegowej rezerwowanej z myślą o Tygodniu Kultury Beskidzkiej. Zwiedzającym targi bardzo podobało się wydawnictwo pt. "Kulinarne Dziedzictwo Powiatu Bielskiego " z przepisami tradycyjnych potraw regionalnych, będącymi prawdziwym bogactwem naszej historii, tradycji i unikatowej sztuki kulinarnej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie