
Pojazd pogotowia technicznego, przeznaczony do holowania i drobnego serwisu autobusów na miejscu zdarzenia, został zakupiony na potrzeby bielskiego MZK. Jest to 19-tonowy pojazd na podwoziu Man od firmy Tevor. Ma długość 10,9 m, 2,55 szerokości i 3,4 m wysokości. Kosztował 2.263.200,00 zł brutto.
Nowy pojazd zastąpił dotychczasowe pogotowie techniczne, które służyło od ponad 30 lat. Stary pojazd, wyprodukowany w 1988 roku najpierw przez 15 lat pełnił rolę autobusu miejskiego, a w 2007 został przerobiony aby pełnić swoją nową funkcję. Na poniższym filmie, przygotowanym przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej, można zobaczyć jaka przepaść dzieli stary i nowy pojazd.
W nowym pojeździe pogotowia technicznego, wyprodukowanym w 2023 roku, znajduje się silnik MAN D2676 LFAF o pojemności 12,5dm³ i o mocy 375 kW, spełniający normę czystości spalin EURO 6e, 16 biegów do przodu oraz 2 biegi do tyłu oraz dwie wyciągarki o sile uciągu 22,6t każda i agregat prądotwórczy o mocy 6,2 Kw. Ponadto na wyposażeniu znajduje się się trawers hydrauliczny rozkładany i wysuwany, przystosowany do holowania pojazdów, ramię główne, wysuwana belka oraz trójczłonowy wysięgnik, rama pomocnicza wyposażona w konsolę centralną ze sprzęgiem hydraulicznym, najaśnica automatyczna wysuwana pneumatycznie o kącie obrotu 2x180˚ i monitoring, w tym do obserwacji wysięgnika podczas jego pracy. W specyfikacji znajduje się również możliwość niezależnego wysuwu stóp podporowych oraz funkcja ComfortShift, która odciąża kierowcę dzięki wygodnemu przełączaniu bez udziału stopy z automatyczną redukcją momentu bez odpuszczania pedału gazu.
Foto i info: MZK BB
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie