
Halo, kto mówi? Krótko o fenomenie ankiet telefonicznych
Ankieta telefoniczna należy do metod badawczych wykorzystywanych do zbierania danych z populacji ogólnej lub określonej grupy docelowej. Przeszkoleni ankieterzy używają numerów telefonów do kontaktu i zbierania informacji od respondentów. I choć wiele osób nie przepada za odbieraniem telefonów z ankietami, które zajmują zbyt wiele czasu, to i tak sposób ten uznawany jest za jeden z najlepszych na ocenę zainteresowania klientów daną firmą. Ankiety telefoniczne tworzone są również po to, by pomóc doprecyzować wcześniej pominięte szczegóły. Ogromną rolę odgrywa osoba dzwoniąca, a tym samym przeprowadzająca ankietę – musi być ona przygotowana na ewentualne pytania ze strony respondenta, a także odporna na ewentualne nieprzewidziane sytuacje. Odpowiednie nastawienie na cel jest podstawą składającą się na osiągnięcie sukcesu.
Na czym polega badanie CATI i jakie jest jego zastosowanie?
Telefoniczny wywiad z respondentem wspierany przez oprogramowanie komputerowe jest określany mianem badania CATI. Polega on na zbieraniu informacji przez ankietera z pomocą programu komputerowego, udoskonalając tym samym proces zbierania danych empirycznych w badaniach rynku i opinii publicznej. Coraz częściej wybierana metoda CATI ma najlepsze zastosowanie podczas badań społecznych i marketingowych, gdzie istnieje potrzeba przebadania sporej grupy docelowej w jak najkrótszym czasie. Wśród licznych klientów zlecających badanie CATI znajdują się przedsiębiorstwa B2B, uczelnie, urzędy oraz firmy konsultingowe. Zebrane w omawianym systemie dane przekształca się w graficzny raport, który trafnie ilustruje odpowiedzi w postaci czytelnych wykresów statystycznych. Wśród licznych zalet CATI znajdują się m.in.:
Warto znaleźć renomowaną agencję, która zajmie się procesem zbierania danych od A do Z, korzystając tym samym z najnowocześniejszych metod badawczych. Jak sprawdzić kompetencje agencji badawczej? Przeprowadzając wywiad telefoniczny z jednym z pracowników!
Zasada pierwszego wrażenia – trafny wybór agencji badawczej
Wiedzę jaką posiada firma można zweryfikować już na etapie pierwszej rozmowy telefonicznej. Warto zapytać rozmówcę o to, jakie techniki i metody uważa za stosowne, a także zadać pytanie o dotychczasowe doświadczenie agencji we współpracy z firmami w jakiś sposób związanymi z branżą, w której się działa. Także pytanie o rekomendacje jest na miejscu; na podstawie referencji łatwiej jest zweryfikować prawdziwość założeń agencji. Jedną z firm, której warto zlecić badania CATI, jest Norstat. Ponad 20 lat działalności i jeszcze więcej doświadczenia czyni agencję badawczą jedną z największych. To właśnie od wyboru firmy zależy dalsza współpraca – warto jest stawiać na profesjonalistów, którzy rozumieją współczesne potrzeby przedsiębiorców.
MATERIAŁ PARTNERA
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie