Reklama

Norstat - rzetelne badania CATI

BBfan
17/01/2023 08:37

Halo, kto mówi? Krótko o fenomenie ankiet telefonicznych

Ankieta telefoniczna należy do metod badawczych wykorzystywanych do zbierania danych z populacji ogólnej lub określonej grupy docelowej. Przeszkoleni ankieterzy używają numerów telefonów do kontaktu i zbierania informacji od respondentów. I choć wiele osób nie przepada za odbieraniem telefonów z ankietami, które zajmują zbyt wiele czasu, to i tak sposób ten uznawany jest za jeden z najlepszych na ocenę zainteresowania klientów daną firmą. Ankiety telefoniczne tworzone są również po to, by pomóc doprecyzować wcześniej pominięte szczegóły. Ogromną rolę odgrywa osoba dzwoniąca, a tym samym przeprowadzająca ankietę – musi być ona przygotowana na ewentualne pytania ze strony respondenta, a także odporna na ewentualne nieprzewidziane sytuacje. Odpowiednie nastawienie na cel jest podstawą składającą się na osiągnięcie sukcesu.

Na czym polega badanie CATI i jakie jest jego zastosowanie?

Telefoniczny wywiad z respondentem wspierany przez oprogramowanie komputerowe jest określany mianem badania CATI. Polega on na zbieraniu informacji przez ankietera z pomocą programu komputerowego, udoskonalając tym samym proces zbierania danych empirycznych w badaniach rynku i opinii publicznej. Coraz częściej wybierana metoda CATI ma najlepsze zastosowanie podczas badań społecznych i marketingowych, gdzie istnieje potrzeba przebadania sporej grupy docelowej w jak najkrótszym czasie. Wśród licznych klientów zlecających badanie CATI znajdują się przedsiębiorstwa B2B, uczelnie, urzędy oraz firmy konsultingowe. Zebrane w omawianym systemie dane przekształca się w graficzny raport, który trafnie ilustruje odpowiedzi w postaci czytelnych wykresów statystycznych. Wśród licznych zalet CATI znajdują się m.in.:

  • wygodna forma wywiadu dla respondenta
  • możliwość nagrywania bądź podsłuchiwania wywiadów
  • szansa na dotarcie do trudnych grup docelowych
  • stały nadzór nad przebiegiem projektu badawczego

Warto znaleźć renomowaną agencję, która zajmie się procesem zbierania danych od A do Z, korzystając tym samym z najnowocześniejszych metod badawczych. Jak sprawdzić kompetencje agencji badawczej? Przeprowadzając wywiad telefoniczny z jednym z pracowników!

Zasada pierwszego wrażenia – trafny wybór agencji badawczej

Wiedzę jaką posiada firma można zweryfikować już na etapie pierwszej rozmowy telefonicznej. Warto zapytać rozmówcę o to, jakie techniki i metody uważa za stosowne, a także zadać pytanie o dotychczasowe doświadczenie agencji we współpracy z firmami w jakiś sposób związanymi z branżą, w której się działa. Także pytanie o rekomendacje jest na miejscu; na podstawie referencji łatwiej jest zweryfikować prawdziwość założeń agencji. Jedną z firm, której warto zlecić badania CATI, jest Norstat. Ponad 20 lat działalności i jeszcze więcej doświadczenia czyni agencję badawczą jedną z  największych. To właśnie od wyboru firmy zależy dalsza współpraca – warto jest stawiać na profesjonalistów, którzy rozumieją współczesne potrzeby przedsiębiorców.

MATERIAŁ PARTNERA

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do