
Od kilku lat miasto planuje inwestycję jaką jest budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego skupiającego transport kolejowy oraz autobusowy, który umożliwi płynne przesiadki na różne formy komunikacji. Będzie tam również miejsce na strefę parkingową aby można było tam pozostawić pojazd i udać się w dalszą drogę środkami masowej komunikacji. Przez teren centrum przebiegać będą również dwie trasy rowerowe.
Centrum przesiadkowe powstanie na terenach sąsiadujących z dworcem PKP. Od strony ulicy Podwale powstanie główny budynek centrum przesiadkowego wraz z peronami autobusowymi, nad którymi znajdą się wielopoziomowe parkingi dla samochodów osobowych wraz ze stanowiskami do ładowania pojazdów elektrycznych, powstaną również parkingi rowerowe. Obiekt zostanie połączony drogowo ze śródmiejską obwodnicą miasta, poprzez planowaną do budowy ulicę, tzw. Nowopiekarską. W ciągu ulicy Warszawskiej oraz ulicy Piastowskiej i 3 Maja powstaną dwa nowe ronda turbinowe wraz z zatokami autobusowymi.
Przebudowie ulegnie również okolica dworca PKP Bielsko-Biała Główna. Powstanie nowa zadaszona kładka dla pieszych z windami i ruchomymi schodami. Inwestycja będzie kosztować około 250 mln zł.
Grafika: Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Centrum przesiadkowe... ale przy dworcu w lipniku to parkingi płatne... żeby orzyoadkiem ludzie nie przesiadali się na pociągi...
Powstaje tzw. Centrum Przesiadkowe tylko czy Miasto w koszty wliczyło zakup większej ilości autobusów miejskich które zwiększą częstotliwość kursowanis, koszty częstszego kursowania pociągów regionalnych, koszty dostępu do torów oraz infrastruktury planowanej kolejki podmiejskiej, zakup taboru itd. I jak to się ma do planowanej ankiety? Czy w ogóle brano pod uwagę wybudowanie kilkupozuimowego Dworca Autobusowego obok Stacji PKP, a w jego miejsce wielopoziomowego parkingu dla samochodów i rowerów? Mam nadzieję, że zgodnie z nazwą Centrum Przesiadkowe faktycznie tam będą kończyć bieg pociągi, a nie na oddalonej o kilka kilometrów stacji PKP Leszczyny oraz że powstająca infrastruktura wokół stacji BB Główna nie powstanie kosztem torowiska.