Reklama

Ile trzeba zapłacić za projekt logo firmy?

10/05/2023 09:56

Ile trzeba zapłacić za projekt logo firmy?

Logo to mała rzecz, która ma wielką siłę, ponieważ stanowi symbol danej firmy. Aby dobrze spełniało swoje funkcje, musi być odpowiednio zaprojektowane. Ile może kosztować taka usługa?

Co to jest logo?

Logo jest unikalnym znakiem, będącym symbolem firmy. Stanowi część identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa lub organizacji i jest ważnym elementem tworzącym wizerunek przedsiębiorstwa. Jego zadaniem jest odróżnienie firmy od konkurencji, wywołanie konkretnych emocji u konsumentów oraz sprawienie, że będą oni kojarzyli konkretną grafikę wyłącznie z daną firmą, produktami lub usługami. Logo umieszcza się na różnego rodzaju rzeczach związanych z marką, np. na materiałach drukowanych, reklamach, artykułach piśmienniczych, budynkach i pojazdach. Logo może przybierać różnorodny wygląd. Może również składać się z różnych części - ze znaku będącego symbolem albo sygnetem, logotypu bądź pełnego logo (logotyp + sygnet + tagline).

Zobaczmy, czym są poszczególne elementy logo:

  • logotyp - to tekstowa część logo, która najczęściej jest po prostu nazwą firmy,

  • sygnet - to element graficzny logo,

  • tagline - tagline to hasło, cytat bądź motto, które jest umieszczone w logo, często informuje ono czym zajmuje się dana firma.

Typy logo

Istnieje kilka rodzajów logo. Co prawda ich klasyfikacje są różne, ale najczęściej można spotkać się z określaniem takich typów jak:

  • Glif - taki projekt logo firmy zwykle składa się z pierwszej litery nazwy marki - przykładem może być glif Facebooka czy McDonalda,

  • Znak graficzny - liczne loga składają się tylko ze znaku graficznego, czyli sygnetu - przykładem jest marka Apple,

  • Logotyp - kolejnym ze składników logo, który odrębnie może stanowić logo sam w sobie jest logotyp - przykładem jest Coca-Cola czy Sony,

  • Emblemat - polega na przedstawieniu nazwy firmy w odpowiedniej formie graficznej i przy wykorzystaniu graficznej obudowy - tego typu logo często używają firmy premium, np. Porsche,

  • Monogram lub inicjał - ten projekt logo firmy polega na zestawieniu pierwszych liter danego wyrazu lub inicjałów właścicieli danej marki - idealnym przykładem jest Louis Vuitton czy Victoria Secret,

  • Postać - to typ logo, gdzie symbolem marki są postacie, którym można przypisać ludzkie cechy lub się z nimi utożsamiać - przykładem jest gepard z marki Cheetos czy ludzik stworzony z opon z marki Michelin

Dlaczego logo jest ważne?

Logo jest bardzo ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Dlaczego? Przede wszystkim dobrze zaprojektowane logo pozwala na wyróżnienie firmy wśród konkurencji - sprawienie, że to właśnie ona zostanie zapamiętana przez klienta, a nie inne przedsiębiorstwo. Projekt logo firmy, jeśli jest dobrze i przemyślanie zaplanowany, pozwala przy pomocy swojego designu i kolorów na przekazanie emocji, zakomunikowanie czym firma się zajmuje, a nawet na nakierowanie toku myślowego odbiorcy na główne priorytety przedsiębiorstwa, marki czy organizacji. Logo to znak rozpoznawczy każdej marki. To coś, co ma zbudować i budzić u klientów zaufanie i pozytywne skojarzenia. Logo jest symbolem, który ma pozostać w podświadomości klientów i właśnie dlatego ma olbrzymie znaczenie dla wizerunku firmy.

Projekt logo firmy - kto wykona?

Aby klienci nie przechodzili obojętnie obok logo, projekt logo firmy musi być profesjonalnie zaprojektowany. Chodzi zarówno o sam pomysł na logo, jak i jego wykonanie. Należy bowiem pamiętać, że jest to coś co wykorzystuje się zarówno w wersji drukowanej, jak i cyfrowej m.in. na wszelkiego rodzaju materiałach prasowych, marketingowych, produktach czy stronie internetowej. Wykonanie logo najlepiej jest zlecić profesjonalnemu grafikowi freelancerowi lub studiu graficznemu. Przy wyborze wykonawcy warto dokładnie przejrzeć portfolio różnych grafików, aby zobaczyć czy ich styl jest podobny do tego co chcemy osiągnąć.

Ile kosztuje projekt logo firmy?

Cena usługi takiej jak wykonanie projektu logo dla firmy nie jest stała i zależy od wielu czynników, np. takich jak: stopień skomplikowania logo, ilość kolorów, rozmiar czy czas, który musi poświęcić na pracę nad nim grafik. Na cenę ma również wpływ doświadczenie i renoma danego grafika czy agencji. W chwili pisania tego artykułu, dolna granica cenowa za profesjonalny projekt logo firmy wynosi około 1000 zł. Określenie górnej granicy, jest zaś bardzo trudne, gdyż każda firma graficzna czy grafik sam określa swoje stawki. Można jednak założyć, że średnia górna granica wynosi do 7000 zł.

Kto wykona projekt logo firmy?

Jednym ze studiów graficznych specjalizujących się w projektowaniu logo firmowych jest Grafton. Ze studiem można skontaktować się m.in.:

Materiał Partnera

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do