Reklama

Hurtownia kosmetyczna - pole działania, asortyment oraz target

27/11/2020 18:33

Choć już od dawien dawna kosmetyki kupuje się w drogeriach i sklepach specjalistycznych, ale też w coraz bardziej wszechstronnych popularnych marketach ogólnospożywczych, coraz większy udział w ich sprzedaży bezpośredniej mają hurtownie kosmetyczne. Niegdyś kojarzone wyłącznie z zaopatrywaniem firm i właśnie wspomnianych drogerii, dziś wychodzą ze swoją ofertą bezpośrednio do klienta docelowego. Jakie jest ich pole działania? Jakiego rodzaju asortyment proponują? To tylko niektóre z kwestii, które warto poruszyć przy zajmowaniu się nimi.

Zakres działania hurtowni kosmetycznej

Hurtownia kosmetyczna wzbudza skojarzenia z miejscem, które zaopatruje branżowe firmy w przeznaczone wyłącznie dla nich produkty niezbędne do ich działalności, ale też sklepy w artykuły, które później trafią na sprzedaż. Choć takie były jej pierwotne założenia i wokół tego budowała swoją rozpoznawalność, dziś zakres jej działania jest znacznie szerszy. Prowadzi ona bowiem również sprzedaż detaliczną, nakierunkowaną na klienta indywidualnego. Sprzedaje zatem produkty prosto od producentów, zazwyczaj w znacznie niższej, bo pozbawionej opłat pośredniczych cenie.

Zmiany w schemacie działania i targecie hurtowni wynikają przede wszystkim z przekształcania się rynku, który zmierza właśnie do pozbycia się zbędnego pośrednictwa i maksymalizacji zysków dla producentów, ale i oszczędności dla klientów docelowych.

Jakim asortymentem dysponuje każda hurtownia kosmetyczna?

Hurtownia kosmetyczna jest miejscem, w którym spotykają się niemal wszyscy liczący się producenci wyrobów ściśle związanych z branżą kosmetyczną i kosmetologiczną. Choć wiele tutaj zależy od konkretnej hurtowni i jej umów z tymi właśnie producentami, każda prezentuje zwykle szeroką paletę produktów. Są one zwykle związane z:

  • paznokciami - dbanie o paznokcie jest domeną niemal każdego gabinetu kosmetycznego. Nie dziwi więc fakt, że niemal każda hurtownia kosmetyczna proponuje wszelkiego rodzaju lakiery, żele hybrydowe, ale i płyny pomocnicze, bazy i utwardzacze właśnie do tego. Słowem: wszystko, co jest związane z manicure;
  • rzęsami i brwiami, w tym wszelkiego rodzaju artykuły umożliwiające przedłużanie i lifting rzęs, geometrię brwi oraz inne działania w tym zakresie;
  • depilacją - w jej zakres wchodzą rozmaite woski (w puszcze, ale i bezpaskowe), paski oraz preparaty ułatwiające jej przeprowadzanie;
  • wyposażeniem i urządzeniami kosmetycznymi - korzystają z nich przede wszystkim osoby i firmy bardziej profesjonalnie działające w branży kosmetycznej. Wyposażenie to nie tylko wszelkiego rodzaju frezarki, lampy UV czy myjki i destylarki, ale też rozmaite meble kosmetyczne, w tym krzesła i podnóżki ułatwiające obsługę klienta docelowego;
  • szeroko pojętą pielęgnacją - mowa tutaj o produktach do odżywiania, ujędrniania i - ogólnie - upiększania twarzy, dłoni, stóp, włosów, ale i całego ciała. Kremy, maseczki, żele i płyny to tylko wybrane z nich.

W ofercie każdej hurtowni kosmetycznej znaleźć można również mnóstwo akcesoriów ochronnych, w szczególności tych jednorazowego użytku. Mowa tutaj o rękawiczkach, fartuchach, bieliźnie, paskach i czepkach, ale też wacikach, podkładach i ściereczkach. Choć większość z nich swoje główne zastosowanie znajduje w gabinetach kosmetycznych, żadna hurtownia nie kierunkuje ich sprzedaży wyłącznie do takowych.

Hurtownia kosmetyczna i jej działalność internetowa

Postęp technologiczny doprowadził do sytuacji, w której niemal każda hurtownia kosmetyczna poszerzyła zakres swojej działalności o jej Internetową formę. Choć więc nie porzuciła sprzedaży bezpośredniej, najczęściej dokonywanej z poziomu sklepów połączonych z magazynami, duży nacisk kładzie teraz na sprzedaż online.

Plusem korzystania ze sklepu internetowego należącego do dowolnej hurtowni kosmetycznej jest możliwość wygodnego i bezproblemowego sięgnięcia po cały jej szeroki asortyment. Nie ma przy tym konieczności zapoznawania się z jego bardzo rozległymi katalogami. Zakupy w sieci w hurtowni działają w sposób identyczny do funkcjonowania bardziej standardowych i klasycznych sklepów internetowych. Co ważne, realizacja każdego z zamówień przebiega w sposób bardzo sprawny, a klienci docelowi nie muszą korzystać z własnego transportu, zamawiane produkty dostając prosto pod drzwi własnego domu czy firmy.

Choć niemal każda hurtownia kosmetyczna prowadzi obecnie sprzedaż detaliczną, wciąż promuje zakupy hurtowe, choć nie tylko te dokonywane przez firmy. Im więcej produktów tego samego rodzaju kupi się w jej sklepie internetowym, tym niższa będzie cena pojedynczej ich sztuki.

Podsumowanie

Ne przestrzeni lat niemal każda hurtownia kosmetyczna dynamicznie zmieniała swój profil działalności. Początkowo działała wyłącznie "na miejscu", czyli tam, gdzie magazynowała produkty, swoje usługi kierując tylko do właścicieli firm zaopatrujących się w nie. Dziś ze swoją ofertą wychodzi również do klientów indywidualnych, sprzedając detalicznie nie tylko stacjonarnie, ale i przez Internet. Pewne w jej przypadku jest jedno - w kontekście sprzedaży kosmetyków jest podmiotem zdecydowanie godnym zainteresowania.

Materiał Partnera

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do