Reklama

Dlaczego warto zainwestować w billboardy reklamowe?

24/10/2022 05:43

W dzisiejszych czasach marki z niemal każdej branży muszą liczyć się z dużą konkurencją. Właśnie dlatego konieczne jest podejmowanie skutecznych działań promocyjnych. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów jest korzystanie z reklam zewnętrznych. Należą do nich m.in. billboardy. Dlaczego warto umieszczać treści na tych nośnikach?

Duży zasięg

Billboardy są wszędzie, lecz najczęściej umieszcza się je w miejscach widocznych dla wszystkich, w tym dla kierowców. Są one dostępne przez całą dobę i zauważalne z dużych odległości. Z tego powodu trafiają do szerokiej grupy społecznej i wiekowej, a to zwiększa szansę na to, że zainteresują docelowych odbiorców. Pomagają również w zyskaniu większej rozpoznawalności. Jeśli ktoś codziennie przebywa drogę, mijając billboard, to każdego dnia będzie widział reklamę. W ten sposób marka utrwali się w jego pamięci.

Ciągła dostępność

Jak już wspomniano wyżej, reklama wielkoformatowa umieszczona na zewnątrz dostępna jest przez cały czas. Zapłata za emisję reklamy w telewizji lub radiu nie zagwarantuje, że zostanie ona zobaczona przez dużą grupę odbiorców, w tym tych z grupy docelowej. Mogą oni natrafić na produkty lub usługi marki przypadkiem i w międzyczasie, przez co nie pozostaną one długo w ich świadomości. Billboardy prowokują z kolei do ciągłego kontaktu z firmą i zakorzeniania się jej w pamięci odbiorców, bowiem codziennie pokonują oni na ogół te same trasy. Jeśli będą widzieli billboard tak często, zatrzyma się w ich umysłach na dłużej.

Kreatywność

Wielu marketingowców udowodniło już, że dobrze przeprowadzona kampania billboardowa potrafi być niezwykle skuteczna. Za pomocą charakterystycznej grafiki, umiejętnego doboru słów bądź też poprzez nawiązanie do najbliższego otoczenia jesteśmy w stanie prowadzić real-time marketing. Jest to reagowanie na wydarzenia lokalne bądź krajowe w czasie rzeczywistym. Jest to ogromne pole do kreatywnej reklamy, która zakorzeni się w świadomości osób, które ją zobaczą. W dodatku istnieje szansa na to, że ktoś postanowi zamieścić nasz billboard w sieci (a nawet my sami możemy to zrobić, na przykład wykorzystując social media).

Budowanie świadomości marki

Zadaniem billboardów nie jest przekazanie szczegółowych informacji na temat marki i oferowanych przez nią usług bądź towarów, lecz budowanie świadomości o jej istnieniu. Wiele osób widzi ten sam billboard dużo razy, na skutek czego zapamięta go i skojarzy daną firmę, gdy zobaczy jej produkty w innym miejscu. Warto więc zadbać o zapadający w pamięć projekt billboardu i umieszczenie na nim chwytliwych haseł, by poza przykuciem uwagi odbiorców wzbudzić w nich również zainteresowanie i zachęcić do wyszukania dalszych informacji na temat marki. Billboardy to świetny sposób na pierwszy kontakt użytkownika z marką przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z jej usług. Nie od dziś wiadomo, że ludzie są bardziej skłonni do wyboru produktów firm, które w przeszłości zaistniały już w ich świadomości.

Dotarcie do zróżnicowanej grupy odbiorców

Reklamy projektowane są często z myślą o konkretnej grupie docelowej. W przypadku billboardów zawarty na nich przekaz zobaczy każdy, również osoby, które raczej nie są potencjalnymi odbiorcami marki. Nie jest to jednak wadą, bowiem w tej grupie znajdzie się także wielu przyszłych klientów firmy, którzy docenią treść zamieszczoną na nośniku. Ponadto jest to szansa na ograniczenie wydatków i poświęcenie mniejszej ilości czasu niż w przypadku projektowania reklamy dostosowanej stricte pod potrzeby jednej grupy. Wymaga to większego nakładu pracy związanej z identyfikacją i badaniem potencjalnych odbiorców. Dodatkowo dobry billboard może przykuć uwagę osób, które teoretycznie nie należą do grupy docelowej, lecz po zobaczeniu reklamy zainteresują się marką i mogą nawet stać się jej klientami.

Właśnie z tych powodów warto zainwestować w kampanię billboardową https://www.znajdzreklame.pl/billboardy. Potrafi być ona niezwykle skuteczna, a do tego daje możliwość kreatywnego zareklamowania swojej marki.

Materiał Partnera

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do