Reklama

Czy praca w biurze jest nadal aktualna?

12/12/2022 13:35

Pojęcie zawodów biurowych jest uogólnione. Jedna fraza zawiera w sobie wiele specjalności, pomiędzy którymi występuje jeden wspólny wymóg – lokalizacja miejsca pracy w biurze firmy.

Kiedy ktokolwiek zaczyna rozmowę o pracę w biurze to większość ludzi od razu przypomina tylko takie specjalności jak dyrektor i sekretarka. W ostatnich latach lista ta została uzupełniona przez oficera personalnego i księgowego. Dziś obraz wygląda inaczej. Duże firmy mają wiele działów. I każdy zatrudnia przedstawicieli zawodów biurowych. Są to asystenci, kierownicy różnych kierunków, operatorzy, archiwiści, specjaliści od dokumentów i wielu innych.

Odpowiedzmy od razu na nasze pytanie. Czy praca biurowa jest aktualna? Z pewnością tak. Rynek pracy jest pełen aktualnych ofert pracy biurowej. W niemal każdym mieście można znaleźć aktualne ogłoszenia dotyczące pracy w biurze. Dziś podpowiemy, która praca biurowa w Bielsko-Biała jest dziś aktualna, opowiemy o cechach tych zawodów i trochę o pracy biurowej w ogóle.

Zawody pożądane

Praca biurowa jest dziś bardzo poszukiwana. Tego rodzaju aktywności nie można nazwać prostą. Tutaj potrzebujesz odpowiedzialności, umiejętności czytania i pisania, uważności, dokładności i wytrwałości. Dla tych, którzy posiadają te cechy, przedstawiamy topowe zawody związane z pracą biurową.

Specjalista od dokumentów

Dokumenty biznesowe w każdej organizacji muszą być odpowiednio sporządzone i usystematyzowane. Dlatego zawód specjalisty od dokumentów jest dziś bardzo poszukiwany. Kontroluje obieg dokumentów, segreguje napływające materiały, nadzoruje wykonanie poleceń kierownictwa, przekazuje przeterminowane dokumenty do archiwum. Do udanej pracy niezbędna jest wiedza teoretyczna w tej dziedzinie, dlatego obecność specjalistycznego szkolnictwa wyższego jest obowiązkowa.

Specjalista HR

Księgowość pracowników, dokumentowanie przyjęć, przeniesień i zwolnień, prowadzenie akt osobowych, wypełnianie książeczek pracy, wystawianie zaświadczeń o wykonywaniu pracy – specjalista w dziale personalnym ma mnóstwo papierkowej roboty. Ponadto zapewnia personel organizacji. Osoby z wykształceniem prawniczym i ekonomicznym będą mogły pracować na stanowisku oficera personalnego.

Archiwista 

Archiwista może pracować zarówno w wydziale organizacji, jak i wyspecjalizowanej instytucji, w której znajdują się stare lub przeterminowane dokumenty. Systematyzuje je i odpowiada za ich bezpieczeństwo. Praca specjalisty jest bardzo żmudna, ponieważ musi dokładnie przeczytać każdy kawałek papieru, ocenić jego znaczenie i wyznaczyć okres przechowywania. Taki zawód jest odpowiedni dla osób pracowitych, skrupulatnych i kochających.

Księgowa

Zawód księgowy Specjalność rachunkowość to jeden z najbardziej poszukiwanych zawodów w dziedzinie ekonomii i finansów współcześnie. W każdej nawet najmniejszej firmie, zawsze znajdzie się stanowisko księgowego, gdyż ten specjalista nalicza pensje, wypłaca pensje pracownikom, nalicza odpisy podatkowe, koszty produktów, prowadzi faktury od dostawców i podwykonawców.

Zazwyczaj w firmach, które mogą sobie pozwolić na utrzymanie kilku specjalistów w kadrze, księgowi pracują w określonych obszarach – jeden odpowiada za kasę i płace, drugi zajmuje się transakcjami walutowymi, trzeci zajmuje się magazynem i produktami gotowymi itp. Główny księgowy jest odpowiedzialny za całokształt księgowości i jej prawidłowe prowadzenie.

Operator call center

Operator call center to specjalista, który pomaga szybko uzyskać informacje, rozwiązać problem lub złożyć zamówienie przez telefon. Zadzwoń po taksówkę, umów się na wizytę u lekarza, zamów jedzenie do domu, uzyskaj porady dotyczące korzystania z karty bankowej - na te i wiele innych pytań zwracamy się do call center. Operator wyszukuje problem klienta i albo rozwiązuje go samodzielnie, albo przekazuje połączenie do pracownika, który jest kompetentny w tej sytuacji.

Kierownik biura

Kierownik biura to pracownik, który zapewnia sprawne funkcjonowanie biura i monitoruje wszystkie procesy związane z jego funkcjonowaniem. Zawód kierownika biura jest stosunkowo nowy, ale mimo to jest dość poszukiwany – ten wakat jest często otwierany nawet przez firmy zatrudniające niewielką liczbę pracowników.

Kierownik zakupów

Kierownik zakupów – specjalista, który dokonuje zakupów towarów od dostawców na najkorzystniejszych dla swojej firmy warunkach. Zawód ten jest jeszcze stosunkowo młody, w związku z czym brakuje dobrych specjalistów posiadających niezbędną wiedzę i umiejętności. Wiele firm otwierających wakat na stanowisko kierownika zakupów preferuje młodych profesjonalistów, którzy szybko przyswajają nowe informacje i dostosowują się do zmian na współczesnym rynku.

Przede wszystkim zawód kierownika zakupów jest odpowiedni dla osób o analitycznym sposobie myślenia, wysokich umiejętnościach komunikacyjnych oraz doświadczeniu w handlu lub logistyce.

Sekretarz

Sekretarka nie bez powodu nazywana jest wiernym pomocnikiem i prawą ręką szefa, ponieważ do obowiązków sekretarza naczelnika należy zapewnienie skutecznej działalności zarządczej i administracyjnej. Sekretarz szefa zajmuje się przygotowywaniem i wykonywaniem dokumentów i dokumentów biznesowych, pomaga szefowi w biznesie i rozwiązuje wiele problemów organizacyjnych.

Administrator systemu

Administrator systemu (inaczej administrator IT) to specjalista utrzymujący prawidłowe działanie sprzętu i oprogramowania komputerowego, a także odpowiedzialny za bezpieczeństwo informacji organizacji. Ze względu na aktywną technologizację i informatyzację wszystkich firm komercyjnych i agencji rządowych, zawód administratora systemów jest obecnie bardzo poszukiwany na rynku pracy.

Analityk biznesowy

Analityk biznesowy to specjalista, którego zadaniem jest szczegółowe zbadanie struktury przedsiębiorstwa, zidentyfikowanie problemów i znalezienie sposobów ich skutecznego rozwiązania. Na przykład funkcję analityka biznesowego mogą obejmować analizę finansową działalności organizacji, automatyzację działań biznesowych lub opracowanie nowego, bardziej wydajnego modelu biznesowego obejmującego optymalizację procesów i pracy personelu, redukcję kosztów, wzrost zysków itp.

Podsumowanie 

Powiedzieliśmy tylko o kilku odpowiednich zawodach, które można łatwo znaleźć. W rzeczywistości w biurze jest wiele zawodów i wszystkie są poszukiwane. Jeśli jesteś dobrym specjalistą i poświęcisz trochę czasu na szukanie pracy, to możesz znaleźć dokładnie taką, która zapewni Ci zarówno dobre zarobki, jak i świetne perspektywy na przyszłość.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do