
Obecnie etykieta jest wymogiem, którego w żaden sposób nie można obejść. Zwłaszcza, jeżeli chce się reklamować produkty przeznaczone do użytku dla ludzi – mowa tu o spożywce, kosmetykach czy nawet środków czystości. Oprócz funkcji informacyjnej, etykiety samoprzylepne pełnią również funkcję estetyczną – wpływają na odbiór produktu przez potencjalnego klienta. Ludzie od zawsze są istotami kierowanymi przede wszystkim przez zmysł wzroku. Nawet jeśli dwa takie same produkty, o tej samej cenie, różnią się od siebie jedynie designem etykiety, istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że więcej osób pokieruje się bardziej estetycznym przedstawieniem. Nie można więc odmówić etykiecie wpływu na sprzedaż – zwłaszcza w obecnych czasach, gdy design skupia uwagę na danym produkcie.
Jak wybrać odpowiednią etykietę samoprzylepną? Na co zwrócić szczególną uwagę
Wybór etykiety podyktowany jest najczęściej ich przeznaczeniem (na co będą naklejane etykiety, czy będą one oznaczały produkty, czy może wykorzysta się je na pudełka). Nie można tu pod żadnym pozorem pominąć kwestii warunków przechowywania produktów, które będą obklejone. Elementy takie jak rozmiar, kształt i klej, a także materiał oraz kolor. Wpływają one przede wszystkim na element estetyczny, który odgrywa bardzo istotną rolę w całym procesie sprzedaży. Jeżeli chodzi o rozmiar etykiety, powinna ona być doskonale dopasowana do kształtu produktów. Inaczej będą wyglądały etykiety okrągłe samoprzylepne na butelkach, jeszcze inaczej zaś na słoikach. Trzymając się tematu kształtów, standardowe etykiety są prostokątne, jednak coraz więcej producentów wybiera kształty koliste czy ciekawe wykroje w postaci gwiazdek, serduszek czy innych ciekawych wycinek. Etykiety samoprzylepne zazwyczaj mają mocny klej, dzięki czemu odporne są na zdarcia czy uszkodzenia mechaniczne. Wykonane z wytrzymałych materiałów, często zdają się być nie do rozerwania – i rzeczywiście, coraz więcej firm prezentuje etykiety stworzone we współpracy z najnowocześniejszą technologią druku. Przykładem jest między innymi Grafpress. Producent oferuje etykiety samoprzylepne wykonywane na specjalne zamówienie klientów – osoby zamawiające druk mają wpływ na grafikę, a także na wybór podłoża do druku. Oczywiście we wszystkim uzyskać można ekspercką pomoc na wysokim poziomie. Nie pozostaje nic innego, jak nawiązać kontakt!
Rola etykiety w trakcie procesu budowy własnej marki. Bezpośrednie powiązanie z marketingiem
Etykieta produktowa ma wpływ na lepszą komunikację z klientem. Dzięki informacjom zamieszczonym bezpośrednio na opakowaniu, dowiadują się oni między innymi o składzie produktu, zawartości składników odżywczych, terminie przydatności, a także wadze danego produktu. Etykieta to sposób na rozpoczęcie integracji z potencjalnie zainteresowanym klientem. Dlatego warto poświęcić nieco więcej czasu na odpowiednie zaplanowanie wyglądu swoich naklejek. Wybieraj rozwiązania, które będą najbardziej atrakcyjne dla grupy docelowej. Pamiętaj – etykieta jest jednym z kluczy do zwiększenia świadomości swojej marki w szerszym gronie odbiorców.
Materiał Partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie