
Bielska radna Barbara Waluś (PiS) zwróciła się do Urzędu Miejskiego z interpelacją, w której zapytała o szczegóły organizacji plenerowego sylwestra, który odbył się na placu Ratuszowym. Radna chciała dowiedzieć się jaki był koszt organizacji imprezy oraz w jaki sposób zostanie on pokryty. Poprosiła również krótko o "informację szacunkową, ile osób mogło brać udział w tej imprezie i czy były zachowane środki ostrożności w związku z pandemią Covid 19".
Jak dowiadujemy się z odpowiedzi Urzędu, na samo wynagrodzenie czterech zespołów, które wystąpiły podczas wydarzenia, wydano ponad 120 tys. zł, na realizację widowiska świetlnego 145 tys. zł, wynajem i obsługa multimediów scenicznych kosztowała 55 tys. zł, a nagłośnienie ponad 33 tys. zł, co w sumie daje kwotę 354 029, 73 zł. Koszt imprezy został poniesiony z budżetu Bielskiego Centrum Kultury.
Odpowiedź na interpelację przygotował zastępca prezydenta Adam Ruśniak, który zwięźle ustosunkował się do kwestii kosztów zorganizowania miejskiego sylwestra. Ciekawszą jest jednak dłuższa część odpowiedzi dotycząca kwestii środków ostrożności związanych z pandemią. Wiceprezydent napisał, że liczy na to, że radna skierowała swoje obawy o zdrowie uczestników imprezy również do władz TVP, które także zdecydowały się na organizację koncertu w noc sylwestrową.
Poniżej zamieszczamy pełną treść odpowiedzi na interpelację Barbary Waluś.
Uważnie śledząc sytuację pandemiczną w kraju zdecydowaliśmy podobnie jak władze Telewizji Polskiej S.A., zorganizować koncert w Noc Sylwestrową z 31 grudnia 2021 roku na 1 stycznia 2022 roku z udziałem publiczności.
Według oficjalnych informacji w koncercie organizowanym przez Telewizję Polską S.A. uczestniczyło około 30 tys. osób. Wynika z tego, że Rząd i jego Instytucje uznały, że zagrożenie pandemiczne związane z udziałem publiczności w wydarzeniach na wolnym powietrzu są minimalne przy zachowaniu odpowiednich środków.
Liczę, że z troski o dobro nas wszystkich, swoje obawy o zdrowie uczestników skierowała Pani również do organizatorów „Sylwestra Marzeń z Dwójką” w Zakopanem, tym bardziej, że z przekazów telewizyjnych wynikało, że widownia dopisała.
Propozycja Sylwestra przed Ratuszem spotkała się z dużym zainteresowaniem mieszkańców, co oznacza, że wydarzenie to było przez nich oczekiwane. Z zadowoleniem stwierdzam, że bielszczanie podeszli do tematu odpowiedzialnie zachowując dystans zarówno w strefie wydzielonej jak i poza nią, gdzie licznie zgromadzeni również uczestniczyli w zabawie Sylwestrowej, co potwierdza fakt, że podczas tego wydarzenia nie odnotowano żadnych incydentów związanych z nieprzestrzeganiem reżimu sanitarnego.
Sylwester na Placu Ratuszowym był zorganizowany na terenie zabezpieczonym i ogrodzonym przez Bielskie Centrum Kultury im. Marii Koterbskiej i w strefie wyznaczonej przez Instytucję w żadnym momencie wydarzenia nie przebywało więcej, niż dopuszczone prawem 999 osób.
Koszt organizacji wydarzenia został pokryty w całości z budżetu Bielskiego Centrum Kultury im. Marii Koterbskiej i był następujący:
- wynagrodzenie artystów (4 zespoły) 120 880,00 zł,
- aranżacja i realizacja widowiska świetlnego 145 000,00 zł,
- wynajem i obsługa pirotechniki i multimediów scenicznych 55 000,00 zł, nagłośnienie 33 149,73 zł.
Foito: Łukasz Kałwa Foto Video
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Bez pokazu sztucznych ogni takie imprezy nie mają sensu, szkoda tylko kasy
A to birband i ladaco z tego wiceprezydenta, tak nieładnie odpowiadać pani radnej i krytykować najlepszą imprezą sylwestrewą w historii imprez sylwestrowych w Zakopanem.