
Urządzenia firmy Apple cieszą się w naszym kraju stale wzrastającym zainteresowaniem. Szanowane za niezawodność oraz szybkość działania, zdarza się, że padają ofertą wszelkiego rodzaju awarii i uszkodzeń, zwłaszcza tych mechanicznych. Co należy zrobić w przypadku pojawienia się ich? Do kogo powinno się zwrócić i jak wybrać podmiot, który w fachowy sposób sobie z nimi poradzi, przy okazji nie zabierając za naprawę więcej niż samo urządzenie jest warte? To pokrótce wyjaśnimy w naszym dzisiejszym wpisie.
Sytuacje, w których sięga się po autoryzowany serwis Apple'a
Istnieje wiele powodów, ze względu na które każdy autoryzowany serwis Apple'a ma ręce pełne roboty. Wynika to przede wszystkim z bardzo szerokiego spektrum jego działania. Choć słowo "serwis" każdemu kojarzy się z naprawą urządzeń, firma tego typu zajmuje się nie tylko nimi. Prawdą jest jednak, że zdecydowanie najczęściej sięga się po niego w przypadku takich problemów, jak:
pęknięta szybka - zdecydowanie najpowszechniejsze uszkodzenie mechaniczne, które pojawia się na skutek własnej niezdarności (wyślizgnięcie się telefonu z ręki), czy też za sprawą czynników czysto losowych - na przykład wtedy, gdy przechodząca obok stolika w restauracji losowa osoba strąca omyłkowo leżący na nim iPad;
wyraźny spadek płynności działania - problemy związane z płynnością działania, wbrew powszechnej opinii, zdarzają się również w urządzeniach marki Apple. Zdecydowana większość z nich wynika z nadmiernego przepełnienia dysku wewnętrznego, część z kolei - z wad oprogramowania, które wynikają z jego specyfiki i nie powinny być brane pod uwagę jako "ogólne wady sprzętu z logo Apple";
utrata danych - dane traci się w różny sposób - czy to omyłkowo je kasując, czy też uszkadzając (na przykład w wyniku nagłego wyłączenia prądu w trakcie pracy z konkretnym plikiem na komputerze). Choć ich przywrócenie nie zawsze jest możliwy, większość autoryzowanych serwisów jest w stanie spróbować się go podjąć.
Oczywiście po autoryzowany serwis Apple'a sięga się nie tylko w przypadku uszkodzeń mechanicznych, ale i problemów związanych z prawidłowością funkcjonowania urządzeń z nadgryzionym jabłkiem w swoim logo. Z jego usług korzysta się również w przypadku chęci rozbudowy pamięci, ale też instalacji oprogramowania, która w wielu przypadkach może przerosnąć, zwłaszcza osoby nie do końca zaznajomione ze światem nowoczesnych technologii. Serwisy coraz częściej oferują też opcję rozwiązywania problemów z oprogramowaniem dodatkowym, ale i instalowania nowego czy też samej konfiguracji (nie tylko wstępnej) urządzeń spod szyldu Apple. Wykonują również migrację danych na linii Mac - Mac oraz PC - Mac.
Autoryzowany serwis Apple - jaki powinien być?
Sięgając po serwis autoryzowany już za sprawą samej nomenklatury oczekujemy czegoś najwyższej jakości, profesjonalnego i wysoce wyspecjalizowanego w radzeniu sobie z problemami w ściśle określonej kategorii (w tym konkretnym przypadku - w obrębie urządzeń z rodziny "jabłka"). Można śmiało oczekiwać od niego diagnostyki i naprawy szerokiej gammy urządzeń spod szyldu Apple - zarówno komputerów (Mac mini, iMac, Mac Pro, MacBook / MacBook Pro / MacBook Air), jak i urządzeń przenośnych (iPod, iPad, iPhone).
Autoryzowany serwis Apple powinien reagować na zgłoszenia chęci naprawy w sposób ekspresowy (choć nie należy oczekiwać od niego działania w czasie, kiedy jest zamknięty). Liczy się u niego dobra komunikacja z osobą zgłaszająca się do niego - zarówno na etapie rozpoznawczym, przed wysłaniem urządzenia, jak i przygotowawczym (pakowanie go do wysyłki i wysyłanie) oraz w czasie samej naprawy (zgłaszanie każdej kolejnej zmiany statusu). Ważne jest również oczywiście tempo radzenia sobie z usterkami i wykonywania usług dodatkowych. Użytkując sprzęt Apple zazwyczaj ciężko się bez niego obyć - dlatego też powinno ono być maksymalnie szybkie.
Po serwisie chwalącym się byciem "autoryzowanym" można śmiało oczekiwać pro-konsumenckiego podejścia, ale i fachowej pomocy - zwłaszcza takiej, która mogłaby pomóc w unikaniu konkretnego problemu w przyszłości, już po poradzeniu z nim sobie przez tenże serwis.
Wiele do powiedzenia ma miasto, w jakim działa autoryzowany serwis Apple. Szczecin, Warszawa, Łódź - z któregokolwiek z nich (i nie tylko) się jest, zazwyczaj oczekuje się jak największej bliskości tegoż serwisu. Zwłaszcza w przypadku chęci dostarczenia i odebrania urządzenia osobiście, co jest czymś bardzo wygodnym.
Podsumowanie
Choć posiadając urządzenie marki Apple zazwyczaj jest się przekonanym co do jego niezawodności, płynności działania oraz solidności wykonania, również i z produktami amerykańskiego giganta technologicznego zdarzają się problemy. Często wynikają one z nieprawidłowego użytkowania, oprogramowania zewnętrznego czy też niefortunnych zbiegów okoliczności. Zawsze jednak należy mieć z tyłu głowy fakt, że w razie ich wystąpienia zawsze można zwrócić się o pomoc do wybranego przez siebie autoryzowanego serwisu Apple. Te działają w Szczecinie, ale i wielu innych miastach Polski.
Materiał Partnera
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie