
Druga nawa tunelu w ciągu budowanej drogi ekspresowej S1 na odcinku Przybędza–Milówka została przebita 22 listopada. Oznacza to, że drążenie całego, pierwszego z dwóch, tunelu zostało zakończone. Każda z naw tunelu o długości 830 metrów będzie posiadała po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra i będą prowadziły w kierunku Żywca. W tunelu powstaną również opaski bezpieczeństwa oraz obustronne chodniki ewakuacyjne.
Budowniczym pozostał do dokończenia jeszcze drugi, blisko kilometrowy tunel, który powstaje w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania - Białożyński Groń. Jak informuje Śląski Urząd Wojewódzki, w nawie, którą będzie poprowadzona jezdnia w kierunku Zwardonia, do wydrążenia pozostało jeszcze 470 m, a w sąsiedniej nawie, którą poprowadzona zostanie jezdnia w kierunku Żywca, brakuje jeszcze 550 m.
Zaawansowanie prac przy budowie tzw. obejścia Węgierskiej Górki szacowane jest na 52%. Jej zakończenie planowane jest na 2024 rok.
Foto: ŚUW
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie