
Rada Miasta Wisła przyjęła tzw. uchwałę krajobrazową w listopadzie 2020 roku, w wyniku której od początku tego roku prowadzona jest inwentaryzacja wszystkich reklam i szyldów. Uchwała określa zasady zamieszczania na terenie miasta obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, a także rozmiarów i materiałów z jakich mogą być wykonane.
Niniejsza uchwała krajobrazowa zabrania umieszczania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych nie będących szyldami (za wyjątkiem tablic kierunkowych dla ruchu pieszego i kołowego). W wyjątkowych przypadkach określonych w uchwale dopuszczona jest: reklama okolicznościowa, reklama transmisyjna, reklama sponsorska - informuje Urząd Miejski w Wiśle.
Przedsiębiorcy oraz właściciele nieruchomości, których dotyczy uchwała krajobrazowa w Wiśle, mają trzy terminy na dostosowanie się do wytycznych. Po upływie tych terminów miasto przeprowadzi kontrolę i wlepi kary finansowe jeśli stan faktyczny nie będzie zgodny z wytycznymi.
Najważniejszym do zrozumienia warunków uchwały krajobrazowej jest rozróżnienie pomiędzy szyldem
a pozostałymi formami reklamy. Szyld rozumiany jest jako każda reklama umieszczana na tej samej nieruchomości, na której znajduje się reklamowana działalność - tłumaczy Urząd.
Info: UM Wisła
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
ten zwrot ,,wlepi mandat,, to chyba nie jest język urzedowy prawda