
Zadanie polega na kompletnym demontażu zużytych szyn i podkładów, które są zastępowane nowoczesnymi elementami torowymi. Tradycyjne złącza szynowe ustępują miejsca zgrzewanym i spawanym połączeniom, co przełoży się na zmniejszenie hałasu, drgań i ogólnego wpływu linii na otoczenie.
Po zakończeniu wymiany toru, trasa zostanie oczyszczona, wypoziomowana i odpowiednio ustabilizowana.
Znaczące zmiany odczują pasażerowie:
Na odcinku Wilkowice Bystra – Żywiec prędkość maksymalna wzrośnie z 60–70 km/h do 140 km/h (z miejscowymi ograniczeniami do 110 km/h),
Na trasie Węgierska Górka – Zwardoń – z wyłączeniem wcześniej zmodernizowanej stacji Zwardoń – pociągi będą mogły jechać z prędkością 70–80 km/h, a miejscami nawet 90–100 km/h.
Bezpieczniej i płynniej – sterowanie ruchem zmodernizowane w osobnym etapie
Aby w pełni osiągnąć planowane parametry ruchu, konieczne będzie także unowocześnienie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które zostanie wykonane jako osobne zadanie inwestycyjne. Oznacza to, że nowe prędkości będą wdrażane etapami, równolegle z postępem robót i zatwierdzeniami technicznymi.
To kolejny krok na rzecz lepszej dostępności komunikacyjnej beskidzkich miejscowości, co ma znaczenie nie tylko dla codziennych pasażerów, ale również dla ruchu turystycznego.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie