Reklama

Wiadomo kto chce kupić TS Podbeskidzie. Miasto chce sprzedać udziały

31/01/2021 15:55

Firma z Czechowic-Dziedzic jest zainteresowana odkupieniem od miasta Bielsko-Biała nawet 25% akcji Klubu TS Podbeskidzie. Rada Miejska wyraziła już zgodę na zbycie takiego pakietu w kapitale zakładowym TS Podbeskidzie.

Miasto Bielsko-Biała posiada 65% akcji klubu, pozostałe 35% należy do firmy Przetwórstwa Mięsnego Łukosz. Zakupem akcji od miasta zainteresowana jest firma z branży środków ochrony indywidualnej, Safety First z Czechowic-Dziedzic. Docelowo miasto zainteresowane jest zbyciem nie więcej niż 45% akcji.

Radni pytali: czy podział akcji nie spowoduje, że miasto utraci kontrolę nad spółką, kto będzie udziałowcem, jak zostaną zabezpieczone interesy miasta? W odpowiedzi prezydent poinformował, że jest zwolennikiem podziału akcji 5 x 20 procent. Jednak to, jak będzie po negocjacjach, zadecyduje stosowną uchwałą Rada Miejska.

Za zbyciem akcji zagłosowało 19 radnych, 4 wstrzymało się.

– Proponowane rozwiązanie ma spowodować, aby kibice naszego klubu byli zadowoleni z osiąganych wyników klubu w ekstraklasie. Jednocześnie chcemy stworzyć lepsze i bardziej optymalne finansowanie sportu na terenie miasta - podkreślał prezydent miasta Jarosław Klimaszewski.

Kapitał zakładowy TS Podbeskidzie wynosi łącznie 11 576 900 zł. Miasto posiada 75 250 akcji klubu o wartości 100 zł każda co daje kwotę 7 525 000 zł i stanowi 65% udziałów.

źródło: UM Bielsko-Biała

Foto: TS Podebskidzie/Jakub Ziemianin

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Luki - niezalogowany 2021-02-01 05:02:51

    Tak myślałem że chodzi o safety first.Włałciciel kilka lat temu jeździł zdezelowanym wrakiem...nagle zarobki kilkaset tysięcy miesięcznie...wybydowany obiekt przy dk1 ... Toż to złote dziecię handlu...w dobie pandemi 10ml odkarzacze do rąk sprzedawali po 35zł! Czuję w tej firmie niezłą pralnię.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do