
Obecność tramwaju staje się coraz bardziej realna w związku z planami modernizacji Placu Żwirki i Wigury, choć tramwaj stąd nigdzie nie pojedzie i będzie ekspozycją stałą.
Wydział Gospodarki Miejskiej rozpoczyna realizację zadania Historia bielskiego tramwaju. W pierwszym etapie zostanie wybrana firma, która wykona dokumentację projektowo-kosztorysową przebudowy Placu Żwirki i Wigury. Obecnie weryfikowane jest siedem złożonych ofert.
Urzędnicy oczekują, że projekt będzie nawiązywał do pierwszej koncepcji przebudowy placu z 2012 roku, gdzie całość remontowanej przestrzeni będzie skupiać się wokół odrestaurowanego wagonu tramwajowego stojącego na torowisku. W okolicznej przestrzeni ma być miejsce na tereny zielone, wyremontowane będą schody, pojawi się też toaleta publiczna. Tramwaj ma stanąć w pobliżu wejścia do Muzeum Starej Fabryki.
W koncepcji remontu z 2012 roku na placu uwzględniona została oryginalna giętarka szyn, słup tramwajowy, rzeźby konduktora i konduktorki, płaskorzeźba z trasą bielskiego tramwaju oraz fontanna. Całość miała uzupełnić realizacja multimedialna we wnętrzu tramwaju z odgłosami tramwaju i ruchu ulicznego z dawnych czasów. Jest szansa, że część tych założeń zostanie zrealizowana.
Pierwszy tramwaj w Bielsku pojawił się 23 października 1895 roku, wcześniej niż w Wiedniu, Warszawie i Krakowie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie