
Nowe laboratorium powstało na Wydziale Budowy Maszyn i Informatyki ATH. Znajduje się w nim piętnaście stacji graficznych, które umożliwiają m.in. modelowanie obiektów 3D, tworzenie cyfrowych awatarów przy pomocy tzw. green screnna, czy przeprowadzanie obliczeń na potrzeby sztucznej inteligencji.
Ponadto, możliwe jest projektowanie gier obsługujących wszelkiego rodzaju kontrolery lub gogle 3D różnej klasy – począwszy od: Oculus Quest 2, poprzez HP reverb czy Valve Index. Gamę rozwiązań VR uzupełnia Microsoft Holo Lens 2, czyli bezprzewodowy zestaw do obsługi rzeczywistości mieszanej. Umożliwia zapoznanie się z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augumented reality) i zoptymalizowanie gry pod wybraną platformę sprzętową - tłumaczy ATH - Prócz realizacji projektów gier możliwe jest modelowanie, teksturowanie i animowanie obiektów wykorzystując programy Blender i MakeHuman.
Studenci pracujący w grupach w nowym laboratorium mogą m.in. poznać nowe sposoby interakcji między człowiekiem a komputerem, np. poprzez ekrany dotykowe, kontrolery VR, które dają możliwość symulowania gestów, czy bieżnię KatVR, dzięki której mogą testować ruch nóg.
Foto i info: ATH
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie