
21 grudnia z ulicy Suchy Potok w Bielsku-Białej zgodnie z harmonogramem miały zostać odebrane kubły z odpadami. Jednak w tym dniu pojazdy firmy odbierającej odpady nie pojawiły się, odpady w kubłach zalegały przed posesjami przez kilka dni. 30 grudnia radny Bronisław Szafarczyk złożył interpelację w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej z prośbą o interwencję miasta w tej sprawie w firmie PreZero S.A. oraz wyjaśnienie znacznej zwłoki w odbiorze odpadów.
W odpowiedzi Zastępcy Prezydenta miasta Piotra Kuci możemy przeczytać:
W odpowiedzi na złożoną interpelację uprzejmie informuję, że zwrócono się do Wykonawcy usługi odbioru odpadów komunalnych z prośbą o wyjaśnienie niniejszej sprawy. Z przekazanych przez PreZero Bielsko-Biała S.A. informacji wynika, iż odbiór odpadów frakcji BIO i Pozostałości po segregacji nie odbył się w terminie zgodnym z harmonogramem z uwagi na brak możliwości dojazdu do nieruchomości zlokalizowanych przy ul. Suchy Potok.
Wyjaśniam, że w przypadku zaistnienia tzw. „siły wyższej”, tj. braku dostępu do nieruchomości z winy właściciela nieruchomości lub innych przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, odbiór odpadów odbywa się w kolejnym terminie wynikającym z harmonogramu odbioru odpadów komunalnych. Bez względu na powyższe, Wykonawca usługi odbioru odpadów komunalnych dokonał interwencyjnego odbioru zalegających odpadów 30 grudnia 2022 r.
Jednocześnie ponownie zwracam się z prośbą, aby mieszkańcy wszelkie nieprawidłowości dotyczące realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych zgłaszali niezwłocznie do Wydziału Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej (tel. 33 4701 255; e-mail: bgo@um.bielsko-biala.pl) - pisze w swoim piśmie Wiceprezydent Piotr Kucia.
Foto: Zdjęcie poglądowe
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Nie znam ul. Suchy potok, ale zdecycydowanie więcej ulic miało problem zarówno z odbiorem śmieci, jak i dojazdem, ze względu na brak odśnieżenia....
miastu zalezy tylko na dojeniu mieszkańców, a resztę mają w ....