
Tunele na S1, drążone w trudnym terenie masywu Barania, stanowią jedno z największych wyzwań inwestycyjnych w regionie. W tunelu TD1, o długości około 830 metrów, prace związane z obudową zasadniczą zostały zakończone już w maju tego roku. Obecnie trwają prace wykończeniowe, takie jak montaż instalacji bezpieczeństwa i monitoringu ruchu. Również budowa i zabezpieczenie portali tunelu są na zaawansowanym etapie.
Na realizację obu tuneli zużyto ogromne ilości materiałów: 70 tysięcy metrów sześciennych betonu, 7700 ton stali zbrojeniowej oraz ponad 100 tysięcy metrów kwadratowych hydroizolacji. Wywieziono także ponad 650 tysięcy ton urobku. Przekrój jezdni w tunelach będzie składał się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy oraz opasek o łącznej szerokości 1,2 metra.
Cały 8,5-kilometrowy odcinek S1 Przybędza – Milówka jest już ukończony w blisko 87%. Również prace mostowe są na finiszu, osiągając niemal 98% zaawansowania. Całość prac asfaltowych, z wyjątkiem krótkich odcinków portalowych, powinna zostać zrealizowana jeszcze w tym roku.
Zakończenie budowy drogi ekspresowej S1 na tym odcinku znacznie poprawi komunikację w regionie, skróci czas podróży i zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja o wartości blisko 4 miliardów złotych jest jednym z kluczowych projektów drogowych w województwie śląskim.
FOTO: GDDKiA Katowice
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie