
W Urzędzie Miejskim w Żywcu odbyło się spotkanie dotyczące rozwoju kolei na Żywiecczyźnie. Podczas spotkania zaprezentowano plany modernizacji linii kolejowej z Żywca do Suchej Beskidzkiej stworzone przez Polskie Linie Kolejowe PKP, co znacząco pomoże skomunikować Żywiec i cały region z Krakowem. Powstały by nowe przystanki Żywiec Most, os.700-lecia lub Park.
W wariancie z łącznicą do linii nr 97 ma powstać nowy przystanek Żywiec Most i/lub zaplanowany wcześniej Żywiec os.700lecia/Park. Wiąże się to z budową całkowicie nowego mostu z peronem (przejazdem dla rowerów). W przypadku budowy łącznicy przejazd kolejowy na ul. Kopernika w Sporyszu można będzie poprowadzić pod torami, co wyeliminuje całkowicie utrudnienia, podobnie jak przejazd na ul. Objazdowej w Żywcu - można przeczytać na stronie Kolej Beskidzka.
Rozmawiano również o planach modernizacji dworca w Żywcu oraz linii kolejowej z Wilkowic do Zwardonia, na której miałby powstać dodatkowy tor, na którym pociągi mogłyby rozwijać prędkość do 160 km/h. Powstałyby również dodatkowe przystanki w Żywcu: Browar i Łączki.
Proponowane rozwiązania mają 4-krotnie zwiększyć dostępność kolei dla mieszkańców regionu, ułatwić dojazd pociągiem do centrum Żywca, wesprzeć rozwój transportu i turystyki na kierunkach do Katowic, Krakowa, Zakopanego oraz międzynarodowych połączeń na południe Europy.
Spotkanie miało no celu przedstawienie realizowanych i planowanych działań będących na etapie projektowania.
info i foto: Kolej Beskidzka
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Gdzie to chcecie jechać 160/ godz? Przez Łodygowice i te stare, rozpadające się tory?Widział to ktoś? I te rozlewiska zrobione przez bobry które przy granicy z Lodygowicami sięgają już torów. Może najpierw trzebaby zrobić wizję lokalną a nie tworzyć cuda na kiju
Proszę Pani...to będą nowe tory dla szybkiej kolei budowane w/g zasad obiektów inżynieryjnych.
Proszę Pani...to będą nowe tory dla szybkiej kolei budowane w/g zasad obiektów inżynieryjnych.
A o ile poszerzy się pas terenu na którym badzie ten nowy tor? Jakaś strefa bezpieczeństwa od torów? W Łodygowicach są domy blisko torów obecnie strefa kolejowa to chyba 25m od torów a jak chcą dobudować tor dla większych prędkości to co z budynkami i działkami bezpośrednio przy obecnych torach?
Dla kogo ten przystanek na moście? Dla Siutrorzy czy Putoszów? a może dla rybaków żeby zarzucić wędkę? Jeśli przystanek to Żywiec Park tak żeby młodzież mogła jak najbliżej podjechać do LO czy Mechanika. Widzę że pan Burmistrz chce przy pomocy kolei przedłużyć sobie ścieżkę rowerową; sprytnie prawda? Jeszcze jedno pytanie - w przypadku wybudowania łącznicy; jak i gdzie będą się przesiadać pasażerowie jadący od Zwardonia w kierunku Zakopanego, Suchej, Rabki? Już Wam odpowiem : będą dreptać z tobołami 2 km do Parku ze stacji Żywiec. Stwierdzam że łącznica w Żywcu to jest szkodliwy pomysł. W Suchej Beskidzkiej z wybudowanej łącznicy nie korzystają już Przewozy Regionalne, wszystkie ich pociągi zajeżdżają do Suchej bo były skargi pasażerów.