
Jak informuje rzeczniczka Ariadna Wałęga, na stałym, wysokim poziomie utrzymują się skargi dotyczące reklamacji odzieży i obuwia. Ponadto, biuro otrzymuje również zgłoszenia od niezadowolonych klientów biur podróży.
Rzeczniczka Ariadna Wałęga zaleca, aby mieszkańcy kontaktowali się z biurem rzecznika przed złożeniem reklamacji. „Możemy wtedy uczulić mieszkańca, jak powinno wyglądać takie pismo, jakie wymogi formalne spełniać, a przede wszystkim jaką podstawę prawną wskazać. Od tego naprawdę bardzo dużo zależy przy dochodzeniu roszczeń” – podkreśla.
Często udzielane są porady telefoniczne. W bardziej skomplikowanych sprawach, wymagających analizy dokumentów, rzecznik zaprasza na umówione spotkania. Możliwy jest również kontakt drogą elektroniczną.
Rzecznik konsumentów pomaga redagować pisma reklamacyjne i przedprocesowe, a także wskazuje instytucje właściwe do rozstrzygnięcia konkretnych problemów. W przypadku nieskutecznych działań mieszkańca, rzecznik interweniuje u przedsiębiorcy, nakłaniając go do polubownego załatwienia sporu. Na 258 złożonych wniosków, po interwencji bielskiego rzecznika, 117 spraw zakończyło się pozytywnie dla konsumenta.
Biuro Rzecznika Konsumentów znajduje się w budynku Starostwa Powiatowego w Bielsku-Białej przy ul. Piastowskiej 40.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie