
Do końca 2019 roku będą trwały prace przygotowawcze do realizacji inwestycji. W kolejnym roku planowane jest rozpoczęcie budowy portu, a pierwszy samolot ma tutaj lądować w 2027 roku.
Za wyborem tej lokalizacji przemawiało świetne skomunikowanie terenu, który znajduje się 1,5 km od autostrady A2. Około 15 km na południe przebiega ekspresowa Wrocław - Warszawa - Białystok, około 8 km na północ droga krajowa nr 92 a około 10 km na zachód droga krajowa nr 50.
Inwestycja ma zrewolucjonizować komunikację kolejową w Polsce, poprzez wartą 9 miliardów złotych inwestycję w budowę ogólnopolskiej sieci szybkiej kolei. Będzie się to wiązało z remontem starych tras i budową 1,6 tys całkiem nowych linii kolejowych. Pociągi na niej będą poruszać się z szybkością 200 - 250 km/h. Podróż najdłuższym odcinkiem z CPK do Szczecina pociągiem ma trwać 3 godziny 15 minut. Ponad 100 polskich miast znajdzie się w strefie gwarantującej dojazd do CPK w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
W naszym regionie do pociągu szybkiej kolei wsiądziemy tylko w Czechowicach-Dziedzicach, które zostaną włączone do węzła śląsko-małopolskiego, jako łącznik między Katowicami a Jastrzębiem-Zdrój, skąd linia pójdzie do czeskiej granicy.
W projekcie nie została uwzględniona Bielsko-Biała i Żywiec mimo trwającej modernizacji trasy Bielsko-Biała - Zwardoń. Trasa szybkiej kolei nie dojedzie także do Cieszyna.
Szprycha nr 1 (Pomorze, Kujawy)
CPK – Płock – Włocławek – Grudziądz – Tczew –Trójmiasto (CMK Północ) – Lębork – Słupsk
Włocławek – Toruń – Bydgoszcz – Piła – Szczecinek – Białogard – KołobrzegSzprycha nr 2 (Warmia)
CPK – Warszawa – Nasielsk – Ciechanów – Działdowo – Olsztyn
Szprycha nr 3 (Podlaskie, Mazury)
CPK – Warszawa – Zielonka – Tłuszcz – Czyżew – Białystok – Kuźnica
Białystok – Ełk – Suwałki – granica państwa
Tłuszcz – Ostrołęka – Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko
Szprycha nr 4 (Siedlce, Biała Podlaska, Terespol)
CPK – Warszawa – Siedlce – Łuków – Biała Podlaska – Terespol
Szprycha nr 5 (Lubelskie)
CPK – Warszawa – Otwock – Lublin – Trawniki – Chełm
Trawniki – Krasnystaw –– Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec
Szprycha nr 6 (Radom, Podkarpackie)
CPK – Grójec – Warka – Radom – Iłża – Ostrowiec Świętokrzyski – Stalowa Wola – Łętownia – Rzeszów – Sanok
Rzeszów – Jasło – Krosno
Szprycha nr 7 (Kielce i Tarnów)
CPK – CMK – Węzeł Małopolsko-Śląski (WMŚ) – Kraków – Podłęże – Nowy Sącz/Chabówka
WMŚ – Czechowicz-Dziedzice – Jastrzębie-Zdrój – granica państwa
WMŚ – Katowice
CMK – Opoczno – Końskie –Kielce – Busko-Zdrój – Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna
Szprycha nr 8 (Częstochowa, Opolszczyzna)
CPK – Skierniewice – Częstochowa – Opole – Nysa – Kłodzko
Szprycha nr 9 (Wielkopolskie, Lubuskie, Zachodniopomorskie)
CPK – Łódź – Sieradz – Wieruszów – Wrocław – Świdnica – Wałbrzych – Lubawka
Sieradz – Kalisz – Poznań – Szczecin – Szczecin Goleniów
Kalisz – Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów – Zielona Góra
Poznań – Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski
Szprycha 10 (Kutno, Konin, Poznań)
CPK – Warszawa – Sochaczew – Kutno – Konin – Swarzędz – Poznań
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Parodia pociagi dla Sanoka ale nie dla BB.
w bielsku wybrano niewłaściwe władze i dlatego umiłowany wódz olał to miasto - olejmy wodza i ogłośmy niepodległość
Bielsko wogóle cofnięte jest w rozwoju! Niby coś się robi ale właściwie to nic! Od czasu gdy Bielsko Biała przestało być województwem, miasto stało się miastem prowincjonalnym! Nie ma nawet porządnego basenu nie mówiąc o miejskich parkach! A kielich goryczy przelała powyższa informacja o kolei!
Bielsko powoli staje sie prowincja! Przez Bielsko powinny przejezdzac pociagi miedzynarodowe z geograficznego punktu widzenia ale nikomu do tego . Po co Bielsko na sie rozwijac ?