
Program podzielono na cztery komponenty: inwestycyjny, remontowy, turystyczny i efektywnościowy. W ramach komponentu remontowego modernizacji poddany zostanie dworzec Bielsko-Biała Główna. Zakres prac obejmiem.in.. odświeżenie poczekalni, wymianę wyposażenia oraz montaż elektronicznych tablic informacyjnych, które poprawią komfort podróżnych.
W komponencie turystycznym uwzględniono stacje w Żywcu i Milówce, obsługujące sezonowy ruch turystyczny, a jednocześnie pełniące ważną funkcję w lokalnym systemie transportowym.
Lista stacji objętych inwestycjami powstała na podstawie analizy ponad 400 lokalizacji. Pod uwagę wziętom.in.. liczbę pasażerów, charakter przesiadkowy, obsługę pociągów dalekobieżnych, ochronę zabytków oraz potencjał zagospodarowania obiektów po modernizacji. Istotnym kryterium były również czynniki demograficzne.
W przypadku Bielska-Białej dodatkowym atutem była współpraca z samorządem, który do 2029 roku planuje budowę węzła przesiadkowego wraz z obwodnicą śródmieścia. Inwestycja ta znacząco podniesie rolę dworca Bielsko-Biała Główna w regionalnym systemie transportowym.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A perony? W Bielsku nie ma dojścia dla osób niepełnosprawnych, kobiet z wózkami i osób z walizkami do innych peronów niż peron 1. Budynek dworca restaurowany był parę lat temu, o peronach i o przystosowaniu dojścia do peronów zapomniano. Wyglada na to, że teraz też pozostawia się to odłogiem. Wstyd dla stolicy Podbeskidzia!
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.