
Kluczowym efektem modernizacji będzie znaczące zwiększenie prędkości pociągów na remontowanym odcinku. Dzięki wymianie torów, składy pasażerskie będą mogły kursować z prędkością nawet do 120 km/h. To przełoży się na skrócenie czasu przejazdu na całej trasie z Zwardonia do stacji Wilkowice-Bystra. W pierwszej kolejności poprawa dotyczyć będzie odcinka Rajcza – Zwardoń, gdzie prace koncentrują się na wymianie nawierzchni kolejowej.
Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK, wszystkie zasadnicze prace modernizacyjne mają zostać ukończone do końca czwartego kwartału 2025 roku. Po ich zakończeniu, prędkość pociągów na linii Bielsko-Biała – Zwardoń wzrośnie z obecnych 50-70 km/h do docelowych 70-120 km/h, co znacząco podniesie komfort i atrakcyjność podróży koleją w Beskidach.
W związku z etapową realizacją inwestycji, podróżni muszą liczyć się z czasowymi utrudnieniami w komunikacji. Pierwszy etap prac, prowadzony między Rajczą a Zwardoniem, wymusił wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Już od marcowej korekty rozkładu jazdy (9 marca), pociągi na tym odcinku zostały zastąpione autobusami. Wraz z postępem prac i przechodzeniem do kolejnych etapów modernizacji, zastępcza komunikacja autobusowa będzie sukcesywnie rozszerzana o kolejne odcinki trasy, aż do Wilkowic Bystrej. Podróżni powinni na bieżąco śledzić komunikaty przewoźników i PKP PLK, aby być informowanym o aktualnych zmianach w rozkładzie jazdy.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie