Reklama

Obejście Węgierskiej Górki. Ministerstwo nie widzi problemu

05/07/2019 14:48

Już wiadomo, że przez odwołanie jednej z firm biorących udział w przetargu, dotyczącym budowy tzw. obejścia Węgierskiej Górki, prace przy tej inwestycji nie rozpoczną się prędko.

Lokalni samorządowcy chcąc rozwiązać tę sytuację i przyśpieszyć rozpoczęcie prac interweniowali w Ministerstwie Infrastruktury, jednak po otrzymanej odpowiedzi można stwierdzić, że ministerialni urzędnicy tego zapału nie podzielają.

 

 

Tekst odpowiedzi:

 

W odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 17 czerwca (znak: W.7226.1.2.2019), w sprawie rozstrzygnięcia przetargu na budowę drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała - Żywiec– Zwardoń, odcinek Przybędza– Milówka (obejście WęgierskiejGórki), przedstawiam następujące informacje i wyjaśnienia. Uprzejmie informuję, że w dniu 13 czerwca 2018 r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na przedmiotową inwestycję. Ogółemwpłynęło7 ofert. Ofertę z najniższą ceną złożyło konsorcjum Toto S.p. A. Costruzioni Generali w wysokości1 181 722 055,38 zł brutto. Była to jedyna oferta, która mieściła się w kwocie odczytanej na otwarciu ofert. Następnie wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniono czynności wyboru oferty najkorzystniejszej konsorcjum Toto S.p. A Costruzioni Generali. Po powtórzeniu czynności wyboru oferty najkorzystniejszej wybrano ofertę konsorcjum (lider) MIRBUD S.A., PBDiM KOBYLARNIA S.A., Zrzeszenie Budowlane “INTERBUDMONTAZ” S.A. z ceną za realizację zamówienia w wysokości1 378 952 702,84 zł. Od wyboru konsorcjum MIRBUD S.A. odwołało się konsorcjum Intercor+Stecol. Wyrokiem KIO z dnia6 czerwca 2019 r., odwołanie zostało uwzględnione i nakazano wykluczenie konsorcjum MIRBUD S.A. Jednocześnie informuję, że dotychczas nie podjęto wiążących decyzji i aktualnie trwają analizy dotyczące dalszego toku postępowania w przedmiotowym przetargu. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał okres 34 do 37 miesięcy na realizacje zamówienia od zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca) – okres ten wliczany jest do okresu projektowania. Zgodnie z obecnym harmonogramem inwestycji, planowany termin zakończenia robót upływa w 2023 r.

 

 

 

 

Z poważaniem

 

 

Dokument podpisany elektronicznie przez:Agnieszka Krupa Zastępca Dyrektora Departamentu Dróg Publicznych

 

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    PEACE - niezalogowany 2019-07-08 22:47:56

    Dobrze że górale nie widzą problemu. Nie szło puścić drogi doliną za 1/5 ceny obecnej inwestycji? potrzebne są te tunele i estakady? W Bielsku Białej jak robili obwodnicę to trzaskali setki domów i w końcu drogę zrobili. A widać górale chcą jak zwykle się nachapać

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    rurz - niezalogowany 2019-07-08 22:44:04

    Kierowcy powinii podziękować za to mieszkańcom za dziesięciolecia torpedowania tej inwestycji. Ta droga miała być skończona naście lat temu. Tylko gorole ciągle: mało piniendzy za miedzę, inny przebieg, więcej dutków, inny przebieg, i tak w koło. To Tiry dalej rozjeżdżają ten padół gorolski

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kot - niezalogowany 2019-07-08 07:24:32

    Mieszkańcy węgierskiej górki - przy najbliższych wyborach podziękujcie za tiry obecnie rządzącym !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do