
Lokalni samorządowcy chcąc rozwiązać tę sytuację i przyśpieszyć rozpoczęcie prac interweniowali w Ministerstwie Infrastruktury, jednak po otrzymanej odpowiedzi można stwierdzić, że ministerialni urzędnicy tego zapału nie podzielają.
Tekst odpowiedzi:
W odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 17 czerwca (znak: W.7226.1.2.2019), w sprawie rozstrzygnięcia przetargu na budowę drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała - Żywiec– Zwardoń, odcinek Przybędza– Milówka (obejście WęgierskiejGórki), przedstawiam następujące informacje i wyjaśnienia. Uprzejmie informuję, że w dniu 13 czerwca 2018 r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na przedmiotową inwestycję. Ogółemwpłynęło7 ofert. Ofertę z najniższą ceną złożyło konsorcjum Toto S.p. A. Costruzioni Generali w wysokości1 181 722 055,38 zł brutto. Była to jedyna oferta, która mieściła się w kwocie odczytanej na otwarciu ofert. Następnie wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniono czynności wyboru oferty najkorzystniejszej konsorcjum Toto S.p. A Costruzioni Generali. Po powtórzeniu czynności wyboru oferty najkorzystniejszej wybrano ofertę konsorcjum (lider) MIRBUD S.A., PBDiM KOBYLARNIA S.A., Zrzeszenie Budowlane “INTERBUDMONTAZ” S.A. z ceną za realizację zamówienia w wysokości1 378 952 702,84 zł. Od wyboru konsorcjum MIRBUD S.A. odwołało się konsorcjum Intercor+Stecol. Wyrokiem KIO z dnia6 czerwca 2019 r., odwołanie zostało uwzględnione i nakazano wykluczenie konsorcjum MIRBUD S.A. Jednocześnie informuję, że dotychczas nie podjęto wiążących decyzji i aktualnie trwają analizy dotyczące dalszego toku postępowania w przedmiotowym przetargu. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał okres 34 do 37 miesięcy na realizacje zamówienia od zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca) – okres ten wliczany jest do okresu projektowania. Zgodnie z obecnym harmonogramem inwestycji, planowany termin zakończenia robót upływa w 2023 r.
Z poważaniem
Dokument podpisany elektronicznie przez:Agnieszka Krupa Zastępca Dyrektora Departamentu Dróg Publicznych
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dobrze że górale nie widzą problemu. Nie szło puścić drogi doliną za 1/5 ceny obecnej inwestycji? potrzebne są te tunele i estakady? W Bielsku Białej jak robili obwodnicę to trzaskali setki domów i w końcu drogę zrobili. A widać górale chcą jak zwykle się nachapać
Kierowcy powinii podziękować za to mieszkańcom za dziesięciolecia torpedowania tej inwestycji. Ta droga miała być skończona naście lat temu. Tylko gorole ciągle: mało piniendzy za miedzę, inny przebieg, więcej dutków, inny przebieg, i tak w koło. To Tiry dalej rozjeżdżają ten padół gorolski
Mieszkańcy węgierskiej górki - przy najbliższych wyborach podziękujcie za tiry obecnie rządzącym !!!