
Całkowita wartość zamówienia, wraz z serwisem utrzymaniowym, wynosi 1,5 mld zł. Dla samorządu województwa zakup 26 składów w ramach projektu „Zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego” to koszt 959,4 mln zł, z czego aż 652 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
Pasażerowie Kolei Śląskich już od lutego tego roku mogą korzystać z trzech nowych pojazdów Impuls 2. Do końca grudnia dołączą dwa kolejne zamówione przez przewoźnika, a cztery zakupione przez Województwo Śląskie trafią do regionu w sierpniu i wrześniu. Docelowo flota powiększy się do 31 składów.
Impulsy 2 to czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o maksymalnej prędkości 160 km/h. Każdy pojazd oferuje 400 miejsc dla pasażerów, w tym 192 siedzące. Pociągi wyposażono w udogodnienia dla rodzin z dziećmi, rowerzystów i osób z niepełnosprawnościami. Nowoczesny system informacji pasażerskiej działa w trzech językach, a energooszczędne oświetlenie LED podkreśla ekologiczny charakter floty.
Według władz województwa, nowa flota ma kluczowe znaczenie dla rozwoju transportu kolejowego w regionie. Jak zaznaczył podczas briefingu w Gliwicach wicemarszałek Grzegorz Boski, jakość taboru oraz częstotliwość połączeń to czynniki decydujące o wyborze kolei jako alternatywy dla samochodu.
Prezes Kolei Śląskich Krzysztof Klimosz podkreślił, że dzięki nowym pociągom przewoźnik zyska większą elastyczność w zarządzaniu połączeniami oraz możliwość wycofania starszych składów — co bezpośrednio przełoży się na komfort pasażerów.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie