
Dzięki realizowanym pracom pasażerowie zyskają nowy standard podróżowania w kierunku Beskidu Żywieckiego i Tatr. Ułatwiony zostanie dojazd do pracy, szkół oraz miejsc turystycznych i rekreacyjnych.
Na długości 35 km między Suchą Beskidzką a Żywcem powstają nowe tory, poprzedzone rozbiórką wyeksploatowanych elementów infrastruktury: szyn, podkładów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem. Wzmocniono podtorze, zabezpieczono skarpy, trwa układanie kabli dla sieci teletechnicznych i systemów sterowania.
Widoczne zmiany pojawiają się także na peronach w Stryszawie, Żywcu Sporyszu, Pewel Małej, Pewel Wielkiej Centrum i Pewel Wielkiej. Zmodernizowane obiekty zapewnią lepszą dostępność, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwienia obejmują ścieżki dotykowe, pasy ostrzegawcze, nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, oznakowanie i oświetlenie.
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 90 przepustów, wyremontowanych 10 mostów oraz 1 wiadukt. Prace te zapewnią dobry stan techniczny obiektów i umożliwią sprawne oraz bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.
Projekt realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka”. Zakończenie prac planowane jest na drugie półrocze 2026 roku.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie