
Projekt modernizacji jest istotnym elementem poprawy dostępności komunikacyjnej Beskidu Żywieckiego, co przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom regionu, jak i turystom odwiedzającym te malownicze tereny.
Modernizacja obejmie podwyższenie peronów na pięciu kluczowych przystankach: Łodygowice, Węgierska Górka, Milówka, Rajcza i Sól.
Dzięki podwyższonym peronom pasażerowie będą mogli wygodniej wsiadać i wysiadać z pociągów. Zmodernizowane obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością – zaplanowano pochylnie i wygodne drogi dojścia.
Każda ze stacji zostanie dodatkowo wyposażona w:
wiaty i ławki,
nowoczesne oświetlenie LED,
gabloty informacyjne z rozkładem jazdy,
zabezpieczenia poprawiające komfort podróży, np. antypoślizgowe nawierzchnie.
Modernizacja linii kolejowej obejmuje kompleksową wymianę torowiska, co znacząco wpłynie na komfort, bezpieczeństwo i sprawność ruchu kolejowego.
Za proces wymiany torów odpowiada maszyna PUN, czyli pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej. Specjalistyczna maszyna demontuje stare szyny i podkłady, jednocześnie układając nowe elementy torowiska.
Prace zostały już zakończone na odcinku Zwardoń – Rajcza – Milówka. Do 28 czerwca roboty będą kontynuowane na odcinkach Węgierska Górka – Cięcina oraz Żywiec – Wilkowice Bystra.
Ze względu na zakres prowadzonych prac zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu pociągów:
Do 28 czerwca na odcinku Wilkowice Bystra – Zwardoń pociągi zostaną zastąpione autobusami.
Od 29 czerwca do połowy listopada komunikacja autobusowa będzie funkcjonować na odcinku Węgierska Górka – Zwardoń.
Wszystkie prace na trasie Wilkowice Bystra – Zwardoń zakończą się w grudniu 2025 roku.
Dzięki realizowanej inwestycji podróżni skorzystają z szeregu korzyści:
Skrócenie czasu przejazdu w Beskid Żywiecki nawet o kilkanaście minut.
Możliwość kursowania cięższych składów, co zwiększy przepustowość linii.
Lepszy komfort podróży dzięki zmodernizowanym peronom i nowym torom.
Redukcja hałasu i drgań dzięki zastosowaniu torów bezstykowych.
Bezpieczniejsze przejazdy samochodów dzięki wymianie nawierzchni na 45 przejazdach kolejowo-drogowych.
Modernizacja linii Wilkowice Bystra – Zwardoń stanowi jeden z najważniejszych projektów infrastrukturalnych w regionie, który przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej Beskidu Żywieckiego, zwiększenia atrakcyjności podróży koleją oraz podniesienia standardów bezpieczeństwa na trasie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.