
W przygotowanym przez Aglomerację Beskidzką przetargu na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego najniższą ofertę złożyła IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo sp. z o.o. Firma za wykonanie studium oczekuje wynagrodzenia w wysokości 1,25 mln zł, natomiast Aglomeracja Beskidzka na ten cel przeznaczyła mniejszą kwotę - 750 tys. zł.
Jest taka szansa. Jak poinformował Radny Sejmiku Śląskiego Andrzej Molin, Komisja Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt Uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta Bielska-Białej, przeznaczonej na współfinansowanie opracowania studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów-Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem. Głosowanie nad uchwałą udzielania pomocy finansowej odbędzie się w sejmiku województwa 15 marca.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
kto pamięta z jakiego powodu linia została zamknięta?? tak tylko pytam.
Pamiętam że jeszcze w 2008 roku jeździł tamtędy ekspress. Potem ja zlikwidowano podobno było zbyt mało pasażerów a budowa drogi ekspresowej Bielsko Cieszyn miała się do tego przycanić. Nie sądzono że trend podróży pociągiem tak szybko powróci.
Było za mało pasażerów,po dwie osoby jeździły,to wina upadku przemysłu w Bielsku Skoczowie i Cieszynie.po za tym czas przejazdu ok jednej godz.samochodem szybciej.ya linia ma małe szanse na pasażerów.No chyba że pojedzie pociąg szybko
Według planów Aglomeracji Beskidzkiej linia ma pełnić funkcję kolejki podmiejskiej oraz trasy dla ekspresów na Kraków, Pragę i Bratysławę, nowe tory i trakcja pozwolą na szybsze kursowanie. Jest również pomysł na to by wzdłuż torów biegła trasa rowerowa z Cieszyna do Bielska.
Jestem za, ale niech mi ktoś wytłumaczy jak będzie wyglądał ruch samochodowy w okolicznych miejscowościach przy zamknięciu przejazdów na 3 do 5 minut. Do tego plan zakłada min. 4 pary pociągów na dobę. Czyli pewnie tyle będzie w rzeczywistości. Kto kupi miesięczny na pociąg, który pojedzie 4 razy w ciągu dnia do Bielska? Do szkoły dzieciak dojedzie, a ile godzin poczeka w BB, żeby wrócić? Żeby to zadziałało pociąg powinien jeździć non stop, ale patrz powyżej na czasy zamknięcia przejazdów, ilość składów i obsługi oraz przepustowość jednotorowego szlaku. Prędkość handlowa była przyczyną upadku linii. Plan jest teraz ponoć taki, żeby dodać jeszcze 2 przystanki. Gratulacje! Opowieści o ekspresach przez tą linię to mrzonki. Pociągi międzynarodowe zawsze jeździły przez Zebrzydowice. Taka karma. Z jaką prędkością pojedzie EC po jednotorowej podgórskiej linii przez centra wiosek? 160 km/h? Jak się coś planuje, to trzeba się znać, a nie myśleć o orderach za budowanie i utrzymanie zostawić następcom.