Reklama

Linia kolejowa Skoczów - Bielsko. Inwestycja ma szanse na wsparcie finansowe

13/03/2021 23:12

Niezbędnym etapem rewitalizacji linii kolejowej nr 190, która ponownie połączy kolejowo Bielsko-Białą z Cieszynem, jest opracowanie studium planistyczno-prognostycznego dla tego projektu. Istnieje duża szansa, że Aglomeracja Beskidzka uzyska wsparcie na wykonanie tego projektu od Sejmiku Województwa Śląskiego.

W przygotowanym przez Aglomerację Beskidzką przetargu na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego najniższą ofertę złożyła IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo sp. z o.o. Firma za wykonanie studium oczekuje wynagrodzenia w wysokości 1,25 mln zł, natomiast Aglomeracja Beskidzka na ten cel przeznaczyła mniejszą kwotę - 750 tys. zł.

Czy do wykonania tego projektu dołożą się władze wojewódzkie?

Jest taka szansa. Jak poinformował Radny Sejmiku Śląskiego Andrzej Molin, Komisja Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt Uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta Bielska-Białej, przeznaczonej na współfinansowanie opracowania studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów-Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem. Głosowanie nad uchwałą udzielania pomocy finansowej odbędzie się w sejmiku województwa 15 marca.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    tatko - niezalogowany 2021-03-13 18:46:43

    kto pamięta z jakiego powodu linia została zamknięta?? tak tylko pytam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Z Jaworza - niezalogowany 2021-03-13 19:30:48

    Pamiętam że jeszcze w 2008 roku jeździł tamtędy ekspress. Potem ja zlikwidowano podobno było zbyt mało pasażerów a budowa drogi ekspresowej Bielsko Cieszyn miała się do tego przycanić. Nie sądzono że trend podróży pociągiem tak szybko powróci.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam - niezalogowany 2021-03-13 21:42:21

    Było za mało pasażerów,po dwie osoby jeździły,to wina upadku przemysłu w Bielsku Skoczowie i Cieszynie.po za tym czas przejazdu ok jednej godz.samochodem szybciej.ya linia ma małe szanse na pasażerów.No chyba że pojedzie pociąg szybko

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Cieszy - niezalogowany 2021-03-14 13:23:47

    Według planów Aglomeracji Beskidzkiej linia ma pełnić funkcję kolejki podmiejskiej oraz trasy dla ekspresów na Kraków, Pragę i Bratysławę, nowe tory i trakcja pozwolą na szybsze kursowanie. Jest również pomysł na to by wzdłuż torów biegła trasa rowerowa z Cieszyna do Bielska.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kolejarz emeryt z linii 190 - niezalogowany 2021-05-03 13:58:33

    Jestem za, ale niech mi ktoś wytłumaczy jak będzie wyglądał ruch samochodowy w okolicznych miejscowościach przy zamknięciu przejazdów na 3 do 5 minut. Do tego plan zakłada min. 4 pary pociągów na dobę. Czyli pewnie tyle będzie w rzeczywistości. Kto kupi miesięczny na pociąg, który pojedzie 4 razy w ciągu dnia do Bielska? Do szkoły dzieciak dojedzie, a ile godzin poczeka w BB, żeby wrócić? Żeby to zadziałało pociąg powinien jeździć non stop, ale patrz powyżej na czasy zamknięcia przejazdów, ilość składów i obsługi oraz przepustowość jednotorowego szlaku. Prędkość handlowa była przyczyną upadku linii. Plan jest teraz ponoć taki, żeby dodać jeszcze 2 przystanki. Gratulacje! Opowieści o ekspresach przez tą linię to mrzonki. Pociągi międzynarodowe zawsze jeździły przez Zebrzydowice. Taka karma. Z jaką prędkością pojedzie EC po jednotorowej podgórskiej linii przez centra wiosek? 160 km/h? Jak się coś planuje, to trzeba się znać, a nie myśleć o orderach za budowanie i utrzymanie zostawić następcom.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do