
Nowo powstałe odcinki będą częścią większego projektu, którego celem jest skrócenie czasu podróży do Bielska-Białej i zwiększenie komfortu komunikacji. Po zakończeniu prac kierowcy będą mogli dotrzeć do miasta płynnie i bezpiecznie — od strony Mysłowic przez Bieruń, Oświęcim i Dankowice aż do węzła Hałcnów. Oddanie trasy poprawi także dostępność turystyczną Bielska-Białej — miasta z coraz większym znaczeniem na mapie południowej Polski.
Na 16-kilometrowym odcinku S1 powstały trzy węzły drogowe, 18 obiektów inżynierskich i wyjątkowe estakady. Szczególnie imponująca jest ta prowadząca w stronę Bielska-Białej — o długości ponad 480 m, wznosząca się ponad linią kolejową, przejściem dla zwierząt oraz drogami lokalnymi. Drugim kluczowym obiektem jest most nad Wisłą, o długości 224 m. Inwestycja obejmuje także kompleksowe rozwiązania ekologiczne — zbiorniki retencyjne, przejścia dla zwierząt i płazów.
Do czasu zakończenia budowy kolejnych fragmentów S1 oraz obwodnicy Oświęcimia, nowy odcinek będzie dostępny tylko dla pojazdów do 3,5 tony. Pełna przejezdność, także dla samochodów ciężarowych, możliwa będzie po udostępnieniu całej trasy w 2027 roku.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie