
Droga ekspresowa S1 to strategiczna inwestycja, która połączy Śląsk z Małopolską, znacząco poprawiając komunikację w regionie. Trasa o długości 40 km, biegnąca nowym śladem, odciąży istniejące drogi i skróci czas podróży. W ramach inwestycji powstaje nie tylko sama droga S1, ale również dodatkowe odcinki, takie jak 300 m drogi S52 na węźle Bielsko-Biała Hałcnów, 3,4 km drogi krajowej nr 44 w ramach obwodnicy Bierunia i Oświęcimia oraz 1,4 km łączące węzeł Bieruń z układem ulicznym Bierunia.
Kierowcy mogą spodziewać się pierwszych efektów już wkrótce. Oddanie do ruchu południowych odcinków S1 planowane jest na III i IV kwartał bieżącego roku. Chodzi o odcinek od Oświęcimia do Bielska-Białej oraz odcinek Dankowice - Bielsko-Biała Hałcnów. Z kolei otwarcie jednej z dwóch jezdni S1 między Bieruniem a Oświęcimiem planowane jest na koniec 2025 roku.
Pełne udostępnienie trasy S1 w dwujezdniowym przekroju, wraz z obwodnicą Oświęcimia, przewidywane jest na koniec 2026 roku.
Realizacja tak dużego projektu wiąże się z różnymi wyzwaniami. W przypadku odcinka Mysłowice - Bieruń, uzyskanie decyzji ZRID opóźniło się m.in. z powodu konieczności uzyskania postanowienia Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz zmian w stanie prawnym niektórych nieruchomości. Podobne problemy wystąpiły na innych odcinkach, gdzie wykonawcy musieli zmierzyć się m.in. z trudnymi warunkami gruntowymi, pogodą oraz powodzią.
Całkowity koszt budowy S1 od Mysłowic do Bielska-Białej to niemal 2,3 mld zł. Prace realizowane są przez różnych wykonawców, m.in. firmy Budimex, Strabag, PORR, DUNA POLSKA, Mirbud oraz Kobylarnia.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.