Reklama

Częstochowa, Bielsko, Sosnowiec mówią jednym głosem

16/06/2015 16:53

Bielsko-Biała, Częstochowa i Sosnowiec łączą siły. Dziś w Katowicach powołali Stowarzyszenie CBS, które ma stać się reprezentacją regionów województwa śląskiego, które mentalnie i kulturowo nie czują przynależności do Górnego Śląska, mają inne potrzeby i chcą realizować swoje interesy a bywa że czują się zagrożone działaniami niektórych organizacji, które jednoznacznie dążą do autonomii regionu.

Inicjatorzy tego stowarzyszenia (Mieszkańcy Częstochowy, Niezależni Sosnowiec, Niezależni BB) dają jasno do zrozumienia, że władze w Katowicach często zapominają o istnieniu takich regionów jak Podbeskidzie, Zagłębie czy tez Ziemia Częstochowska. Chcą bronić interesów, kultury i potrzeb mieszkańców tych terenów.

Prezes Stowarzyszenia Niezależni BB Małgorzata Zarębska podczas zorganizowanej konferencji nawiązała do odczucia wielu mieszkańców, że Bielsko-Biała jest liczącym się ośrodkiem z wielkim potencjałem biznesowym i turystycznym, których miasto nie może do końca wykorzystać, za sprawą ciągłego wzmacniania w województwie potencjału aglomeracji śląskiej. Przedstawiciel Częstochowy Marcin Maranda przypomniał jak decyzje władz wojewódzkich potrafią być krzywdzące dla "nieśląskich" regionów województwa, podając przykład Szpitala Wojewódzkiego w Częstochowie, któremu przyznano na modernizację  w tegorocznym budżecie  2 mln zł, natomiast na budowę Stadionu Śląskiego 120 mln zł. W całym województwie jest 20 instytucji kultury finansowanych z samorządu wojewódzkiego z tego tylko dwie są w Bielsku-Białej, jedna w Częstochowie, natomiast w Zagłębiu nie ma ani jednej.

Stowarzyszenie CBS według jego twórców nie zamierza tworzyć podziałów i antagonizmów. Ma służyć ukazaniu różnorodności tych ziem, znajdowaniu mostów łączących różne kultury oraz walce o zrównoważony rozwój gospodarczy dla wszystkich terenów województwa śląskiego.

 

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do