Reklama

Czechowice-Dziedzice ogólnopolskim liderem wykorzystania funduszy unijnych

24/07/2013 08:20

Gmina Czechowice-Dziedzice zajęła III miejsce w ogólnopolskim rankingu wykorzystania funduszy unijnych wśród gmin miejskich i miejsko-wiejskich i uplasowała się najwyżej spośród gmin śląskich.

Osobne klasyfikacje obejmowały miasta na prawach powiatu (duże miasta) i gminy wiejskie. Ranking został sporządzony na podstawie danych z 2012 r. i uwzględniał wszystkie jednostki samorządu terytorialnego w Polsce. Ranking został opublikowany w Rzeczpospolitej w dniu 18 lipca 2013 r.

W rankingu uwzględniono środki pochodzące z programów krajowych Kapitał Ludzki, Innowacyjna Gospodarka, Rozwój Polski Wschodniej, Pomoc Techniczna i regionalnych programów operacyjnych. Poza tymi źródłami Gmina Czechowice-Dziedzice pozyskała w 2012 r. środki z innych programów, jak Programy Operacyjne Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska oraz Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka, Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich czy Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich”. Te programy nie zostały jednak uwzględnione przez autorów rankingu.

W komentarzu do rankingu ekspert Business Centre Club Jerzy Kwieciński (były wiceminister rozwoju regionalnego) stwierdził: „Samorządowcy, dbając o swój teren, inwestują pieniądze z lokalnych budżetów i zdobywają środki, głównie unijne, z zewnątrz. Chcą zapewnić jak najwyższy poziom życia w swojej gminie, w tym poziom usług publicznych. Dbają również o rozwój gospodarki. Ci, którzy robią to najlepiej, zostają liderami rankingu obejmującego wykorzystanie funduszy UE.”

Burmistrz Marian Błachut odebrał dyplom z rąk Elżbiety Bieńkowskiej, Minister Rozwoju Regionalnego, Jerzego Buzka, b. premiera i b. Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego oraz Bogusława Chraboty, redaktora naczelnego Rzeczpospolitej.

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do