
Dotychczasowy obowiązek emitowania sygnału „Baczność” przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym, niezależnie od jego zabezpieczenia, był źródłem licznych skarg ze strony mieszkańców. Nowe przepisy ograniczają tę praktykę wyłącznie do przejazdów i przejść bez rogatek lub sygnalizacji. Jak wskazują dane, na przykładzie trasy Warszawa – Poznań – zachodnia granica, liczącej 470 km, liczba używanych sygnałów dźwiękowych spadnie ze 139 do zaledwie 9.
Nowelizacja rozporządzenia wprowadza również szereg innych zmian mających na celu usprawnienie ruchu kolejowego. Wśród nich znalazły się m.in.:
Znowelizowane przepisy wejdą w życie 14 dni po publikacji w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem regulacji dotyczących nowych tablic hamowania, które zaczną obowiązywać wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy pociągów 2025/26, tj. 14 grudnia 2025 r.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie