Reklama

Chcą modernizacji linii kolejowej do Krakowa

Radni Klubu Niezależni.BB zwrócili się do Prezydenta Bielska-Białej z apelem o podjęcie – wspólnie z Powiatem Bielskim oraz Stowarzyszeniem Gmin i Powiatów Subregionu Południowego Województwa Śląskiego „Aglomeracja Beskidzka” – działań zmierzających do modernizacji linii kolejowej nr 117 na odcinku Bielsko-Biała – Kozy – granica województwa.

Linia kolejowa nr 117 łączy Bielsko-Białą z Kętami, Andrychowem, Wadowicami, Kalwarią Zebrzydowską i – dalej – z Krakowem. Jest ważna dla naszego miasta zarówno w kontekście komunikacji lokalnej, związanej z dojazdami do pracy, szkół czy uczelni, jak i regionalnej – jako połączenie naszego miasta z Krakowem.

W części małopolskiej linia jest sukcesywnie modernizowana. Na ukończeniu jest gruntowny remont na odcinku Wadowice-Andrychów, budowana jest nowa mijanka w Barwałdzie Średnim oraz łącznik w Kalwarii Zebrzydowskiej. Gotowe są także projekty modernizacji linii na odcinku Andrychów – Kęty – granica województwa. Mają one zostać wdrożone po pozyskaniu funduszy w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej. Prace te przyczynią się do zwiększenia prędkości z obecnych 40 km/godz. do 80 km/godz, co skróci czas przejazdu na linii o kilkadziesiąt minut.

Niestety wąskim gardłem linii pozostanie krótki, liczący niewiele ponad 10 km, odcinek między Bielskiem-Biała a granicą województwa. Stąd apel radnych ze stowarzyszenia Niezależni.BB – Zwracamy się do władz miasta o zainicjowanie działań, które wpłyną na odpowiedzialne za transport kolejowy władze województwa śląskiego. Wzorem może być inicjatywa gmin Żywiecczyzny, które działając pod szyldem Aglomeracji Beskidzkiej – do której Bielsko-Biała także należy – doprowadziły niedawno do podpisania listu intencyjnego z władzami województw małopolskiego i śląskiego  w sprawie współpracy przy realizacji projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 97 z Żywca do Suchej Beskidzkiej. Linia nr 117 jest ważnym elementem kolejowego układu komunikacyjnego wokół Bielska-Białej. W przyszłości może być kluczowa dla powstania sieci kolejowych połączeń podmiejskich w bielskim obszarze metropolitalnym. Należy więc dokonać wszelkich starań, aby jak najszybciej jej stan odpowiadał obecnym standardom linii kolejowych, w szczególności w kontekście wspomnianych remontów w małopolskiej części linii – czytamy w interpelacji złożonej przez radnych.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do